A hír szent, a vélemény szabad

Ars poetica:

Közélet, helyi politika, kultúra, turizmus bor és stílus ... egy kicsit másként, mint ahogy megszoktuk. Mi..., itt..., Zánkán.

Új kommentek

Címkék

100 milló forint (1) 60 millió forint (1) a (1) adóemelés (2) adókedvezmény (2) advent (1) alakuló (1) alkotmány (1) állami apanázs (2) állami normatíva (3) alsóörs (1) amc (1) amen (1) apeh (1) aprópénz (1) a kis jézus megszületett (2) balatonfüred (2) béremelés (1) beszélgető show (1) bíróság (1) bizottság (1) bóka istván (1) bölcsőde (1) boldog új esztendőt (1) bor (4) borászat (4) borkóstoló (3) bormarketing (1) btk (1) bu 10 (1) bv (1) célkitűzés (1) civil szervezetek (4) család (2) csipkerózsika (1) csőd (1) csónakkikötő (2) demokrácia (3) együttműködés (4) éjféli mise (1) életképtelenség (1) élmény (4) facebook (1) fapuma (1) fényes jövő (1) filep miklós (1) fiúk a klubból (1) forralt bor (1) fövenyfürdő (3) gazdaság (5) gazdasági csapda (2) gazdasági program (1) gladiátor (1) gundel károly (1) gyermek (1) gyes (1) gyic (2) hatalom (1) hatalom hálójában (1) hegyestű (1) hellókarácsony (2) Heltai Jenő (1) helyi adó (2) helyi politika (4) hiány (1) hitelfelvétel (1) hofi géza (8) horgászhely (2) ifjú titán (2) indapass (1) intézmények megtartása (1) in medias res (1) iskola igazgató (2) jegyző (2) káli medence (1) Karácsony (1) képviselő testület (9) Kern (1) kistermelők (1) Kis Herceg (1) költségvetés (1) kommentelők (2) közélet (4) közlekedés (1) közművelődés (1) közoktatás (1) közpénz (1) kultúrház (3) kútfő (2) liba vacsora (2) Lídia Borház (1) lidó (1) madách imre (1) mainstream (2) Márai Sándor (1) margó (1) médiapiac (1) megszorítások (1) metró építés (2) mikepércs (1) munkahely (1) munkahelyteremtés (3) művelődésszervező (5) nagy kulturális hátraarc (2) nagy megindulás (1) nagy vagy (1) nick név (1) nivegy völgy (4) nosztalgia (1) nyilvánosság zánkán (2) önfeláldozás (1) önkormányzat (8) ön kormányzatiság (1) orvosi ellátás (1) óvoda (1) pályázat (2) parti sétány (1) percemberke (2) Pilátus a credo-ban (1) polgármester (10) polgármesteri programbeszéd (1) Presser (1) profitcenter (1) programbeszéd (1) programszervezés (2) programturizmus (1) ptk (1) regisztráció (1) rendezvények (5) rendőrség (1) repül a nehéz kő (1) Saint-Exupéry (1) saját (1) slussz passz (1) St. Márton (2) stratégia (2) struktúraváltás (4) sült gesztenye (1) sümegi vár (1) Szent Balázs-hegy (2) szerkesztő urunk (2) szilveszter (3) szja (1) tagore sétány (1) tágra nyílt szemek (2) Tagyon-hegy (2) támogatás (2) tdm (3) tervezés (2) tímár péter (1) tragédia (1) turizmus (9) turizmusfejlesztés (1) turizmus marketing (5) tv interjú (1) újbor ünnep (3) új évi köszöntő (1) ülés (1) üvegtigris3 (1) üzemeltetés (1) vagyonfelélés (1) vaksi sors (1) választási ígéretek visszavonása (2) választójogi törvény (1) vendég elégedettség (4) vincze ottó (1) virtsaft (1) vita (1) vonzerő (4) weboldal (1) wlassics gyula díj (2) zánkai hírmondó (2) zánkanári statisztka (1) zánka tv (6) zimmerferi (4) zorán (2)

Halleluja! - Avagy Zánka költségvetést alkot

2011.01.13. 22:19 :: Zánkanári

 

Halleluja! Zánka ismét költségvetést alkot.

Gondolhatnánk, nem egy bonyolult dolog ez, pedig az. Közgazdaságilag valóban hallatlan egyszerű a feladat: Számold meg a várható bevételeidet és próbáld meg a kapott összeget egy évre elosztani. Mégis fontos kritérium: ne költs többet, mint ami befolyik, illetve: ha többet költesz, amire fordítod, több bevételt eredményezzen! (A többlet költség ugyanis vagy a vagyonod feléléséhez, vagy hitelfelvételhez vezet. Ezt kell, hogy kompenzálja a többlet bevétel.) Politikailag azonban messze nem ilyen egyszerű a képlet. ahány zánkai ember, annyi érdek.

No, ennyi "előjáték" után jöjjön a zánkai költségvetés-alkotás természetrajza. (Már ami ebből kívülről látszik.)

Egy ilyen kis település életében, mint Zánka a költségvetés készítésének folyamata áldott cselekedet kell, hogy legyen. Nagy dolgokat nem tudunk tervezni, - pl.: metrót építeni biztos, hogy nem fogunk... - így a rendelkezésre álló csekély forrást érdemes volna a zánkaiak életkörülményeinek javára felhasználni. (Nem csak azért, mert négy év múlva választások lesznek, hanem azért is, mert ezzel bízzuk meg négy évről-négy évre képviselőinket. Bár úgy tűnik, ezt néha elfelejtik!) Az intézmények üzemeltetése mellett ez lehet az utak rendbetétele, az új telkek útjainak és csapadékvíz elvezető árkainak megépítése, a strand gyermekbarát fejlesztése, - ha már egyszer Zánkát a családos vendégek irányába próbáljuk pozicionálni - ha szükség van rá: bölcsőde üzemeltetése, virágosítás, vagy bármi, ami mindennapjainkban növelheti komfortérzetünket, büszkeségünket lakóhelyünk iránt.

Sajnos nem ezt látjuk. A római Colosseum gladiátorainak harca "kismiska" ahhoz képest, ami nálunk folyik. Itt a döntések középpontjában nem a zánkai emberek állnak. Önös- és intézményi (értsd: igazgatói) érdekek, a gesztenyék erőteljes kapargatása és sütögetése valamint a régi, vagy éppen friss, ropogós sérelmek irányítják a kezeket, amelyek formálják a mi kis költségvetésünket, ezáltal majdani mindennapjainkat, mintegy esztendőn át.

Úgy gondolom, a legnagyobb problémát a négy év önkormányzati tevékenységének tervezetlenségében látom. Nem tudjuk az elején, hogy hova akarunk eljutni a végére. A terv megléte évről-évre irányadó, leegyszerűsíti a költségvetés alkotás folyamatát, hiszen tudjuk, hogy honnan hová szeretnénk eljutni, tudjuk, hogy az mennyibe kerül. Hozzá rendeljük az összeget a költségvetésben és kész is vagyunk. Ezt a tudatosságot, önkormányzatunk részéről nem tapasztalhatjuk. Véleményem szerint pillanatnyi érdekek vezérelte percemberség, ami folyik.

Ami éppen napirenden van: adóemelés - mert, hogy országos cél a nagy arányú adócsökkentés!!! - és azok a bizonyos sokat emlegetett "megszorítások". (Érdekes, erről mindössze három hónapja - a választások alkalmával - senki nem beszélt! Vajon miért nem?)

Polgármester és jegyző részéről régi trükk ilyenkor, hogy egy elképzelhetetlen hiányt tartalmazó költségvetést terjesztenek a képviselő testület elé. Ettől minden képviselő "kakijelzője" beindul, és önmaga kezd ötletelni azon, hogyan lehetne lefaragni ezt a hiányt. Felmerülhet a bölcsőde, az óvoda, az iskola, a művelődési ház, de orwelli helyzetben egész odáig is elmehetünk, hogy az önkormányzat bezárása is. (Számomra az már nem túl szimpatikus, hogy a lehetséges, szóban forgó intézményi bezárásokat egy olyan képviselő szájába adják, aki komolyan soha nem tudna elképzelni egy ilyen irányú lépést!) Remélem érzékelhető az a pánik, amit a költségvetési hiány réme okoz. Senki nem vállal közösséget szívesen egy eleve kudarcra ítélt vállalkozással. Ez kedvező az előterjesztőknek, mert nem nekik kell javaslatot tenni arra, hogy miből vegyenek el az egyensúly kedvéért. Magyarul megmondva településünk melyik társadalmi rétege sérüljön a döntések során. Azután marad a kollektív felelősség, - vagy inkább felelőtlenség - ahol elkezdődhet az egymásra mutogatás, hogy ki k'rta el. (Elnézést kérek a kifejezésért, de 2006. óta a fogalom beitta magát a magyar köznyelvbe. Használata terjedőben van.)

Mindenesetre most a mi adó-forintjainkról van szó, amiről önkormányzatunk, napjainkban rendeletet alkot. (És amit néhány hónapja megemelt!) Mert a hölgy és az urak a képviselő testületben nem a saját pénzüket költik! Ezt ne feledjük el soha!

Ezért tartom fontosnak, hogy amennyiben nem egyezik a véleményünk nagyjaink törekvéseivel, adjunk neki hangot! Várom a hozzászólásokat! Írjátok meg, kinek mi okoz gondot a folyamatban lévő költségvetés-tervezéssel kapcsolatosan! Természetesen, ha egyetértesz a tervezettel, és van kedved hozzá szólni, akkor is!

20 komment

Címkék: polgármester hiány megszorítások költségvetés közpénz gladiátor jegyző adóemelés metró építés

A bejegyzés trackback címe:

https://zankanari.blog.hu/api/trackback/id/tr332582267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matuskaszilveszter 2011.01.14. 10:58:17

azért azt a metrót még ne vessük el!!!

andocsari 2011.01.14. 14:03:37

A gibicnek semmi sem "drága",". Valószínű ez lesz majd a kis esszém lereagálása, egyes érintettek gondolkodásában. Jelezni kívánom, hogy amit majd az alábbiakban írok, azoknak szánom, akik elég intellektueleknek érzik magukat arra, hogy megértsék, lévén, hogy ők a település úgynevezett "grémiuma", amit elég sokszor lehetett hallani ilyen-olyan felszólalásokban, e választmány "koponyájától".
Könnyű volt szeretni a "falu első embere" címet addig, amíg a falu lehetőségei nem kívántak olyan szituációkat, hogy gondolkodni kelljen. Nagyon egyetértek azzal a megállapítással, hogy nem kíván különösebb észt az, hogy van egy bizonyos bevételem, - amiért nem kell semmit tennem, mert „alattvalóim”, törvény adta kötelezettségei folytán kötelesek biztosítani - , ahhoz igazítom a kiadásaimat. Ha nem elég, istenem, ennyi van, kötelesek vagytok megérteni, még akkor is, ha a hét réteg bőrötökből elveszítetek 3-at, még mindig marad 4, "hát fogadjátok népem, én mosom kezeim".

Megjegyezni kívánom, hogy nem Ő ennek az oka. Ő valamilyen szinten, nagyon is "okos". Boldogulása érdekében, rájött arra, hogy érvényesülni, csak úgy lehet, ha figyel arra, hogy milyen személyiségeket, és ebből következtethetően, milyen érdekeket kell lekenyerezni, ahhoz, hogy a könnyű, és látszólag prosperáló sikert magáénak tudhassa. Meg kell mondanom, hogy neki fejet hajtok, "kissé ostoba" lakótársaimat (falutársaimat) mosolyogva szemlélem, hiszem előbb-utóbb ők fognak saját csapdájukba esni, amit "vezérük" majd mosolyogva fog szemlélni, mert neki akkor már nem jelent gondot, hogy nem ő a "falu első embere", sőt effektíve ez már teljesen hidegen is fogja hagyni. Amolyan "utánam a vízözön " szindróma. Nem is ővele lesz a probléma, hanem a "kicsi huszárokkal", akik nem hisznek Gallilei elméletében. (nem kívánom megmagyarázni, aki nem érti, nézzen utána). Egy azonban biztos, hogy annál nagyobb bűnt nem tudok elképzelni, mint azt, hogy kvalifikált emberek visszaélnek azon emberek gondolkodásával, akik nem képesek azon összefüggések látására, melyek kihatnak mindennapi életük boldogulására. Megjegyezni kívánom, hogy, mint Churchill mondta " demokrácia nem tökéletes, de egyenlőre nincs nála jobb" az idézet némi változtatásához vettem a bátorságot. Gondolom, ennek Ő semmi jelentőséget nem tulajdonítana, mert a lényeg a fontos. Ezért kérem nagy tudású zánkai polgártársaimat, ne javítsanak ki, mert tisztában vagyok az eredetiséggel.

Naplemente 2011.01.14. 16:21:02

Kedves előbbi hozzászóló(Andocsari), azért ez a "kissé ostoba"falutársaim megjegyzés egy ici-picit erős, sőt kifejezetten sértő. Tudomásul kell ám venni, hogy nem lehetünk egyformán okosak, műveltek, jó író, és jó szókinccsel megáldottak, de így ennek hiányában is lehet valaki művelt, "inteligens", nem pedig a falu egyes lakóit sértegető ember, még ha esetleg rendelkezik valamilyen FŐ?? iskolai végzettséggel, ami szerintem egyáltalán nem jogosít fel senkit sem az ilyen goromba sértegetésekre.
Ha nékem a polgármesterrel van gondom, leírom, esetleg falugyűlésen - úgy szemtől szembe - elmondom, nem pedig "kissé ostobának" nevezni a lakosság azon részét, akik esetleg egyetértenek, vagy tiszteletben tartják eddigi munkáját, ténykedését.
Egyet azért tessék tudomásul venni: az tény, hogy nem a teljes falu lakósságának a szája íze szenti a "falu első embere", de a többség Őt választotta meg, és ezt illik mindenkinek tudomásul venni, még akkor is, és főleg akkor, ha Ő, a bíráló a választáson igen keményen alulmaradt!!!!! Ez így bizony sportszerűtlen, sőt "gusztustalan". Veszíteni "TUDNI" kel, és ez ám az intelligencia, a műveltség!!!

A másik, ami kicsit böki az oldalamat: a "kicsi huszárok" kifejezés, akikkel a későbbiekben lesz majd probléma. Mintha hasonló kifejezést, szóhasználatot hallottam volna már, annak idején - jó 10 éve, a "DICSŐ" POLGÁRI KÖRÖS időszakban: csak ott "PERCEMBERKÉK" káros ténykedéséről volt szó.
Kedves blogoló társam: én a helyedben sűrgösen elnézést kérnék a "kissé ostobának" nevezett emberektől, legalább ennyit megérdemelnének a sok butaság leírása miatt is.

Naplemente 2011.01.15. 11:15:26

@matuskaszilveszter: Szerinted a borosok helyén nem a Metró egyik állomása épül? Én úgy tudom, hogy igen.
Bár én először Metró áruházra gondoltam a bejegyzésed alapján, szerintem az sem lenne rossz a jelenlegi ÁBC helyett, vagy helyén.

Na erről jut eszembe egy újabb, szerintem sok embert igencsak érintő és érdeklő téma: Zánka község bolthálózata, árak, ellátás, korszerűség, higiénia, avagy miért járnak át számosan Akaliba vásárolni??? Vitassuk meg, remélem nem lesz haszontalan. Az első hozzászólásomat ebben a témában még ma megírom, csak össze kell szednem a gondolataimat.

andocsari 2011.01.15. 22:36:01

@Naplemente: Kedves Naplemente! Elnézést nem tudok kérni, mert amit leírtam, azt így is gondolom. Nem sértegettem, hanem egy társadalmi korrajzot írtam le a jelenlegi Zánkáról. Ha butaságnak tartja, az az Ön véleménye, és én teljes mértékben tiszteletben tartom. Ön engem vádolt sértettséggel a választások miatt. Higgye el nem vagyok sértett, sőt büszke vagyok arra, hogy 100 ember egyetért a gondolkodás módommal, és megtisztelt azzal a bizalommal, hogy azt a szolgálatot ellássam. Amiért sértett lehetnék az egészen más ok, ami történt velem, de azért sem sértettnek érzem magam, hanem nagyon mély fájdalom van bennem. Valószínű még sok kommentet fogok írni, de ez volt az első, és az utolsó, hogy válaszolnék az ilyen jellegű személyes megszólításomnak.

Naplemente 2011.01.15. 23:16:49

@andocsari: Tévedés ne essék, én nem is várok elnézést, miért is? Én is csak leírtam a véleményemet, gondolataimat, ezt talán nem tiltja, tilthatja meg senki.
Azonban van itt egy szó: "infantilis", véleményem szerint csínján kell bánni az ilyen szavakkal, hogy hol és milyen formában használjuk. Távol álljon tőlem, hogy ki akarnám oktatni, de érdemes és remélem tanulságos is lesz, ha beüti a gépbe ezt a szót, és elolvassa Desmond Moris etologus cikkét, ajánlom, nagyon érdekes, a cikk ennek a szónak az értelmezését boncolgatja. Még egyszer kérem, ne vegye kioktatásnak, én nem ennek szántam.

andocsari 2011.01.16. 01:01:33

@Naplemente: A cikket nem én írtam, és nem én használtam a kifejezést. Amikor a blogot elolvastam, ennek ellenére azonnal értettem, mert az infantilis kifejezés általában irónikus, én is a felnöttek gyermeteg viselkedésére használom. Ebben a szövegkörnyezetben én azonnal tudtam értelmezni. Megjegyzem, még sértőnek sem mondható. Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet, Moris-ra. Nagyon érdekes dolgokat ír valóban.
A bloghoz visszatérve, megnéztem a Zánka Tv felvételét az új vállalkozóként felkért müv.szerevezőt, és munkatársai bemutatkozását. Nagyon lelkiismeretesen utána néztek Zánka közösségi és kulturális életének. Nagyon kedvesen, és előzékenyen, ha igény van rá, fel is ajánlották a "segítségüket" Érdemes megnézni a Zánka Tv honlapján.

lidércfű 2011.01.23. 18:56:15

Nem új keletű dolog, hogy a 2011-es költségvetést is óriási hiánnyal terjesztette be a Polgármester Úr. Ez mindig így történt, mondhatnám úgy is - hagyományőrző.A takarékos gazdálkodásra hivatkozva lefaragják az általuk elfogadhatónak mondott összegeket minden intézmény költségvetéséből.Ez jelenthet dologi kiadások, szakmai eszközök vásárlásainak csökkentését, valamilyen fontosnak tartott fejlesztés elhalasztását, vagy esetleg ha nagy a baj, még létszám leépítést is, hisz a bérek és járulékok csökkentése jelentik a legnagyobb spórolást. No és az intézmény bezárás. Telik-múlik az idő, s egyszer csak azt vesszük észre, hogy valahogy megint csak van pénz. Osztogatja a Polgármester Úr saját hatáskörében, vagy esetenként a képviselőtestület jóváhagyásával hol erre, hol arra, kinek-kinek - saját megítélése szerint.(lásd:klubok kérelmei,"nem várt események" kiadásai, egyéb költségvetésben nem szereplő dolgok finanszírozása, vagy egy előre meghatározott kivitelezési munka mégsem annyiba került, hanem pár millióval többe, és természetesen kifizetjük....), már rég elfelejtve, hogy szigorú költségvetési év és gazdálkodás van!!!Aztán vannak a meggondolatlan döntések következtében bekövetkezett plusz kiadások.Hány milliót is fizettünk ki azért, hogy az Arankától "megszabaduljunk"? Hány ember végzi most azt a munkát, amit korábban Faluház vezetője látott el egyedül?(Könyvtár,Faluház,Tájház stb.)És megjegyzem a faluház nem volt bezárva és bejárt a falu apraja- nagyja. Mit gondolnak erről, most ez kevesebbe kerül?? Mert úgy tudom azért volt indokolt az átszervezés, hogy gazdaságosabb, (olcsóbb) színvonalasabb legyen. Vagyis nincs következetesen betartott szigorú költségvetési év és tervszerű takarékos gazdálkodás sem!!Azt gondolom, hogy ez így komolytalan. A Képviselőtestület költségvetés ügyben sokkal következetesebb és tervezettebb munkát végezzen!! A Képviselő tagok pedig járjanak utána, de inkább elébe a Polgármester Úr előterjesztéseinek, szorgos"hangya" módra gyűjtsék a lakosság köréből az igényeket,véleményeket,(bölcsőde,óvoda,iskola, körjegyzőség kérdése)-hogy megfontolt és bölcs döntéseket hozzanak valamennyiünk érdekében. Ne csak a lefaragásban tudjanak gondolkodni, hanem a meglévő pénzek, bevételek megsokszorozásában törjék a fejüket, ez nagyobb dicsőség! Azt gondolom "sok kicsi sokra megy"!Mindenki tartson önvizsgálatot,gondolja át minden intézmény vezető,klub vezető, és minden Polgár aki a közpénzből valamilyen módon részesül,mi az amiről le tud és le kell mondania, s ezt tegye is meg!Lehet szerényebben "élni", szerényebben rendezvényeket tartani,szerényebb kirándulásokat szervezni stb....Mert valljuk be őszintén mindenki ezt teszi otthon a saját költségvetésében is -erről is le kell mondania és arról is - mert most nehéz idők járnak. Szerintem két lehetőség van mind a falu mind a családi költségvetés egyensúlyba tartásához:-hátradőlünk kényelmesen és lefaragjuk a költségeket, vagy keményen dolgozunk és megkeressük változó igényeink kielégitésére a rávalót!

Zánkanári 2011.01.23. 19:28:38

@lidércfű: Kedves lidércfű! Isten hozott a blogon! Azt gondolom, jól beledurrantottál a közepébe! De azt is gondolom, hogy erről van szó. Az átlag ember információja az önkormányzat működéséről konvergál a nulla felé. Aki kicsit többet tud róla az vagy részesül a javakból és csöndben van, vagy gyenge ahhoz, hoz változtatni tudjon.
Nagyon igazak kommented utolsó sorai is, - mint ahogy azt korábbi bejegyzésemben már felszínre hoztam: Pénz, pénz, pénz - Zánkáról, gazdaságról, vállalkozói környezetről - erős gazdasági hátteret kellene, kellett volna az elmúlt 20 év során kialakítani annak érdekében, ha a külső körülmények rosszul alakulnak, akkor se kelljen visszalépnünk településünk szolgáltatási színvonalában.
Köszönöm a kommentet és várom a következőt!

palimadár01 2011.01.27. 21:41:30

@lidércfű: Kedves Mindenki! Ehhez a hozzászóláshoz senki nem írt véleményt(Zánkanárin kívül) Olvassátok el, és gondolkodjatok el rajta!Annyira összefoglalja a testület működését ( 20 éve Zánkán), hogy megemelem a kalapom előtte!!

Naplemente 2011.01.28. 21:21:43

Kedves Ari. Régen volt, 2011.01.14--14.03.37, vissza lehet keresni--írtad, idézem:
"kissé ostoba lakótársaimat (falutársaimat)mosolyogva szemlélem, hiszen előbb utóbb ők fognak saját csapdájukba esni amit vezérük majd" - megfogalmazásért mind a mai napig - pedig kértelek, figyelmeztettelek - nem kértél elnézést,- nem tőlem, hanem a falu lakosaitól, akiket "TE" állítólag annyira szeretsz és nagyra tartasz, becsülsz?
Hát kedves Aranka, ha ezt a bocsánatkérést időben, annak idején meg tetted volna, én a magam részéről elfogadtam volna, és támogattam volna, hogy újra Téged jelöljünk a programszervezői posztra, de ezzel a nyilatkozatoddal, mondatoddal kellőképpen el.....d, legalábbis előttem ennek a lehetőségét.
Te olyan vagy mint a polgármester, sok-sok rossz közül talán még a "leg" elfogadhatóbb.
Kár, hogy kettőtök közül csak az előbbi futott be, Te is megérdemeltél volna egy esélyt, de ez nem,.... nemcsak rajtad múlt.
Ha megkérdeznének - ugyan minek is? - én a sok rossz közül támogatnálak, de szigorú feltételekkel, majd ezt egyszer megbeszéljük. Egyébként hajrá, nincs még semmi sem veszve, így utólag legalább megtudtuk, hogy talán a jövőben néked még van esélyed, nem is kicsi, próbálj előre törni. Egy igazi szurkolód és egyben kemény bírálód.

andocsari 2011.01.29. 00:11:46

Kedves Naplemente! Igazad van, nem kértem elnézést. Ha úgy olvasod a szövegkörnyezetet, akkor kitűnik, hogy elég irónikusan van megfogalmazva, és ebben én is benne vagyok "(falutársaim)". Sajnos hosszú időn keresztül azt láttuk, amit láttatni akartak velünk, és jó hiszeműen, vagy jól megfontolt érdekből el is fogadtuk, hiszen látványos volt. Eszünkbe nem jutott, hogy mik játszódnak a színfalak mögött, és esetleg azok után érdeklődjünk. Igen a folyamatok egyszercsak kiütköznek, világossá válnak, és elég húsbavágó problémákat okoznak. Úgyis lehet fogalmazni, hogy visszaéltek a bizalmunkkal. Magadról is tapasztalhatod, hogy a kommentek, és blogok által felvetett problémás területek nagy részével egyetértesz, vagyis "nem annyira" jól mennek a dolgok. Sajnos ebben igenis mi is nagyon hibásak vagyunk. Jól lehet a szűk látókörünk, vagy a kényelmességünk, vagy egyszerűen azért, mert már mindenkivel ösztönösen bizalmatlanok vagyunk. Félünk a változásoktól. Jobb a járt út, mint a járatlan. Ugyanakkor azt el kell fogadnom saját magamnak is, hogy 16 év elég volt. Jöjjenek a fiatalok, bizonyítsanak Ők. Én már nem akarok, azt meg végképp nem akarom, hogy "szigorú" feltételeket szabjon nekem bárki is a hivatásomban. Én azt mindig elkötelezetten, híven, és soha nem a magam javát nézve végeztem. Nagyon kedves vagy, hogy a bírálataid ellenére támogatnál engem, nagyon szépen köszönöm, és hidd el nagyon jól esik, így utólag is. Mint tudjuk a kultúrához, és a focihoz mindenki ért. Nagyon sokan megróttak engem azért, hogy nem jelentkeztem testületi tagnak, mert annak esetleg jó lennék. Elég sok embernek megmagyaráztam, -főleg azoknak, akik felértékeltek arra, hogy megkérdezzék-, hogy nincs szándékomban olyan testületben részt venni a továbbiakban, ahol marad a vezetés, mert nem szeretném a nevemet adni olyan dolgokért, amiért más volt a véleményem, de semmit nem ért az erölködésem. Ebből 8 évig elég volt. Itt azért vállaltam a nevemet, mert így tartom tisztességesnek azért, mert közel 20 éven keresztül részt vettem Zánka közéletében. Ha felvállaltam ezt a szerepet, természtesen felvállalom a bírálatot is. Ha írok az azért van, hogy az ismereteimmel, tudásommal, és a véleményemmel szeretnék hozzájárulni bizonyos dolgok megértéséhez, vagy esetleg tisztábban látásához. Nincs bennem semmi rossz indulat, már elkeseredett sem vagyok, csak tárgyszerű, "több szem többet lát".

lidércfű 2011.02.01. 00:44:33

Kedves Mindenki!
Idézem blog társam sorait:"igen a folyamatok egyszer csak kiütköznek, világossá válnak és eléggé húsbavágó problémákat okoznak. Úgy is lehet fogalmazni,hogy visszaéltek a bizalmunkkal..." Mert, hogy pontosan ez történt és történik számtalan esetben. A faluvezetés kihasználja azt a tényt, hogy döntéseikkel kapcsolatban az emberek nagy többsége nem képes az összefüggések látására, nem képesek átlátni teljes folyamatábana döntés lényegét és várható következményeit, amelyek kihatnak mindennapi életünkre. De megkockáztatom, hogy sajnos sok esetben döntéshelyzetben lévő képviselők sem képesek erre. Az említett képesség nem feltétlen iskolázottság kérdése, ez lehet információ hiány, érdektelenség, lustaság, egyéb..! Véleményem szerint ez az oka annak, hogy csak akkor borul ki a bili, amikor már sok ember a saját bőrén tapasztalja meg, hogy ez nekem nem jó, hisz nem erről volt szó.(Íme Faluház, "Különös Szilveszter".)De akkor már késő!!S csak azért ezzel példálózom, mert ez a legfrissebb esemény, amely egy jóval korábbi testületi döntésnek, vagy döntéseknek az eredménye. Néhány évvel ezelőtt a Polgármester Úr előterjesztette a Faluház működésének megreformálását, átszervezését, sőt meg kell szüntetni, mint intézmény. Mai napig gondolkodom rajta, hogy valójában mi motiválta ebben a cselekedetében? Amivel indokolta az a jól hangzó és mindenkinek eladható bűvös szó, költség megtakarítás, olcsóbb és színvonalasabb működtetése a háznak. Mindannyian tudjuk, hogy Faluház,Könyvtár, Tájház egy egységet képezett, egy költségvetéssel, egy művelődésszervezővel, egy gondnokkal és sok-sok ellátandó feladattal. Igaz sokan mondták akkoriban hogy az Ari nem csinál semmit, nincs semmi, nincsenek programok. Ahhoz képest azt a "semmit" amit neki kellett végezni, most nagyon sokan végzik. ( létszámban és anyagiakban is.)Ari tájékoztatójából tudjuk, hogy 13 millió költségvetéssel működött a Faluház mikor még Ő volt.(mindhárom feladattal)Az első "takarékos" lépés az volt, hogy az Iskola költségvetésébe beépítettek egy könyvtárosi állást bér+járulék, azon felül könyvtárfejlesztésre és működtetésre néhány milliót.Nyilván Igazgató Úr és a könyvtáros állást betöltő személy elégedett volt ezzel a döntéssel, miért ne szavazta volna meg? Ez mégis csak hozott valamit az iskolának is. A következő előterjesztés és képviselői döntés, meg kell szüntetni a Faluház vezetőjének a kinevezését és meghirdetni a Művelődésszervezői állást. De hát miért? - gondoltam én naivan? Ha megszüntet egy intézményt az Önkormányzat, akkor az ott dolgozó közalkalmazott részére fel kell ajánlani egy másik állást. Ha nincs olyan állás ami az iskolai végzettségének megfelel és nem fogadja el akkor jöhet a "válás", természetesen végkielégítéssel. Zánkán tudjuk szükség volt a művelődésszervezőre, mert az eddigi munkát továbbra is el kellett végezni valakinek.(Ari már szinte túl képzettnek is minősült erre a feladatra.)A Tisztelt Képviselőtestület nem ajánlotta fel a meglévő munkakört az Arinak. Kifizetett az Önkormányzat inkább több millió forintot végkielégítésként és meghirdették az állást. És ekkor jöttek sorban a bejáró, vidéki dolgozók, akik nem igazán tudták elkápráztatni a zánkai lakosságot. Pedig most már tudjuk, jól feltornászta a Képviselőtestület a kultúrára fordítható összeget az Önkormányzat költségvetésébe, hiszen most már oda tartozik ez a szakfeladat. És azt gondolta néhány képviselő, aki támogatta ebben a tevékenykedésében a Polgármester Ur előterjesztéseit, hogy nagyon sokat megtakarított (spórolt)?? És jelen pillanatban ott tartunk, hogy a Polgármester Úr újabb ötletekkel tud még meglepetést okozni választó polgárainak. Vállalkozókat bízunk meg, és nem kutakodunk, hogy van e helyben olyan személy aki akár így, akár úgy megfelelően el tudná látni ezeket a feladatokat. Miért is támogatnánk a helyi embereket? És mennyibe kerül ez a falunak? Mit számít ez már. És ha ezt az egész folyamatot végig gondoljuk, ami néhány éve húzódik a Faluház kérdésében akkor én úgy gondolom egyet tudok érteni az Arival, hogy nem kér bocsánatot a "kissé ostoba" falutársaimtól. Sajnos hagyjuk, hogy az orrunknál fogva vezessenek bennünket, és még elhitetik velünk azt is hogy így jó nekünk!!!

Zánkanári 2011.02.01. 01:10:18

@lidércfű: Kedves lidércfű! Ez aztán kiszaladt! Gratula! Egyébként teljes mértékben igazad van Neked is és Arinak is. Neki nem biztosította a testület a szükséges forrásokat, gondolván, csak belebukik. A "bejárósok" számára meg nagyságrenddel nagyobb költségvetést szavaztak meg. Ez már több, mint érdekes. Szerintem megérne egy ÁSZ vizsgálatot!

Naplemente 2011.02.01. 10:31:06

Kedves Zánkanári. Ha úgy érzed, hogy ez a téma megérne egy ÁSZ vizsgálatot, hát akkor rajta, - én már régen szorgalmazom, hogy végre tenni kellene valamit, és pont TE voltál az aki óva intett, hogy nékünk blogolóknak nem ez a feladatunk, meg a "lassú víz" - ugye emlékszel még a korábbi bejegyzéseidre???? Hát akkor hogy is van ez??? Nem véletlenül írtam - remélem emlékszel még: csak a fagyit lehet büntetlenűl bármelyik oldalról nyalni!!!!

Egyébként, hogy emlékeztesselek, és a hozzászólókat is, - korábbi blogjaimban számtalanszor leírtam,elmondtam, hogy milyen összegeket költ jelenleg - pazarló módon a közművelődésre a Polgármesteri hivatal, akkor valakinek???? az volt a válasza, hogy hagyjuk ezt a témát, mert nem bizonyítható. Most, hogy ÁSZ vizsgálatot követelünk, már bizonyítható??? mert ide azért csak csak kell valami bizonyíték, vagy megalapozott gyanú.
Persze, hogy sok mindenben igaza van az Arinak, de most a jelenlegi helyzetben nem a múlttal, hanem a jelennel, a jövőval kell, kellene foglalkozni, itt vannak az óriási problémák.

Egyébként, a "kissé ostoba" falutársaim kifejezéssel még akkor sem tudok egyetérteni, ha az általam nagyra becsült - legalábbis a hozzászólásai alapján - "Lidércfű" ezzel egyet is ért, számomra ez akkor is sértő, - tudomásom szerint a falu lakosaira nézve is sértő,bántó és lekezelő ez a szó használat egyébként ha nem kér elnézést, - nem is bocsánatot, hanem csak elnézést - az az Ari dolga, és a Tied Lidércfű, de ez minimum elvárható lenne. Mert az "OSTOBA" faluközösségnek TI is tagjai vagytok, vagy nem???? Akkor már tényleg baj van"""

bebíró 2011.02.01. 15:17:53

@Naplemente:
Kedves Naplemente, nem tisztem Arankát védeni - nem is teszem - de az ostoba faluközösség nem szerepelt a hozzászólásában, ami azért fontos szempont. Kollektív ostobaság kollektív bűn mintájára valóban nem elfogadható, de egy közösségben egyes emberek valóban lehetnek ostobák, mégha ostobaságuk mögött valamiféle rövidtávú érdek húzódik is. Te senkit sem tartasz a faluban ostobának? Pedig bizonyára szereted ezt a falut, faluközösséget - persze ez pusztán jóindulatú feltételezés részemről. Van, ami nálam is leveri a biztosítékot. Ha igazad lenne, nem lehetne másról negatív véleményem. Egyébként én nem érzem találva magam Aranka véleményétől, tehát engem igazából nem sért, s ha már engem nem sért, az EGÉSZ közösséget sem sértheti. Egyes embereket bizonyára, de ez talán nem is annyira baj. B.

bebíró 2011.02.01. 15:41:44

@Naplemente:
Annyival árnyalnám előbbi hozzászólásom, hogy Aranka részéről tényleg szerencsésebb lenne/lett volna adott ember/emberek egyes cselekedeteit ostobaságnak minősíteni, mint meghatározott cselekedetek, vagy gondolkodásmód alapján az egész embert. Konkrétan az ostoba lakótárs/falutársak helyett lakótárs/falutársak ostobaságáról véleményt alkotni. Egyébként lassan a szót érdemes lenne kicímkézni, bár én ehhez nem nagyon akarok többet hozzászólni. B.

Naplemente 2011.02.01. 18:25:53

@bebíró: Kedves bebró, én meg nem akarom bántani Arit, de szuverén jogom, hogy az "ostoba falutárs" nem igazán tetszik, rajtam kívűl még néhány embernek.
Egyébként a 201.01.14. 14.03.37 blog 2. bekezdés 6. sor.

andocsari 2011.02.01. 20:26:04

@bebíró: Kedves Bebíró! Köszönöm, hogy érted, amit írtam. Én nem műveltségi szintre, és általában értettem, hanem azokban a szituációkban, amikor valóban arról kellene szólni a történetnek, hogy megfontolt döntéseket hozzunk, és próbáljuk megérteni, és megismerni az összefüggéseket, a falunk dolgairól, és a közös jövőnkről. Elég sokan felhívtak, és igazat adtak nekem, sőt olyan is volt, aki elismerte, hogy valóban jobban oda kellene figyelnie közös dolgainkra, mert ha ma nem, de holnap lehet, hogy őt is személyesen is érinteni fogja. Kedves Naplemente! Kardomba dölök, és Tőled elnézést kérek. Fogalmam nincs, hogy miért fontos Neked az még, hogy "cikizz", ugyanis ennél erősebb megjegyzések is hangzottak már el itt, sőt még a Te "tolladból" is. Lassan egy "bulvárújságban" érzem magam. Hidd el, nem kell velem ennyit foglalkozni, én már sem nem osztok, se nem szorzok. Mindezzel együtt igen, szeretem a falutársaimat a magam módján, még téged is. AA.

bebíró 2011.02.01. 21:18:18

@Naplemente:
Kedves Naplemente! Asszem nem értjük egymást. Tudom, hogy az "ostoba falutárs", illetve "lakótárs" szerepelt Aranka bejegyzésében, viszont te ezt az Ostoba faluközösség cimkével foglaltad össze, ami nagyon nem szerepelt és nagyon más jelentést hordoz. Ez utóbbit én sem tudnám elfogadni, előbbieket pedig utolsó kommentemben foglat fenntartással. Természetesen jogod van hozzá, hogy a szóhasználat ne tetszen neked, de én ezt egy percig sem vitattam. Nincs viszont jogod ahhoz - és itt nem feltételezek részedről szándékosságot, hogy Aranka által megfogalmazottakat, tőle valószínűleg idegen megfogalmazással, illetve tartalommal ("ostoba faluközösség") foglald össze, de szerintem lépjünk már túl ezen, mielőtt Aranka tényleg a kardjába dől. Üdvözlettel: Bebíró
süti beállítások módosítása