A hír szent, a vélemény szabad

Ars poetica:

Közélet, helyi politika, kultúra, turizmus bor és stílus ... egy kicsit másként, mint ahogy megszoktuk. Mi..., itt..., Zánkán.

Új kommentek

Címkék

100 milló forint (1) 60 millió forint (1) a (1) adóemelés (2) adókedvezmény (2) advent (1) alakuló (1) alkotmány (1) állami apanázs (2) állami normatíva (3) alsóörs (1) amc (1) amen (1) apeh (1) aprópénz (1) a kis jézus megszületett (2) balatonfüred (2) béremelés (1) beszélgető show (1) bíróság (1) bizottság (1) bóka istván (1) bölcsőde (1) boldog új esztendőt (1) bor (4) borászat (4) borkóstoló (3) bormarketing (1) btk (1) bu 10 (1) bv (1) célkitűzés (1) civil szervezetek (4) család (2) csipkerózsika (1) csőd (1) csónakkikötő (2) demokrácia (3) együttműködés (4) éjféli mise (1) életképtelenség (1) élmény (4) facebook (1) fapuma (1) fényes jövő (1) filep miklós (1) fiúk a klubból (1) forralt bor (1) fövenyfürdő (3) gazdaság (5) gazdasági csapda (2) gazdasági program (1) gladiátor (1) gundel károly (1) gyermek (1) gyes (1) gyic (2) hatalom (1) hatalom hálójában (1) hegyestű (1) hellókarácsony (2) Heltai Jenő (1) helyi adó (2) helyi politika (4) hiány (1) hitelfelvétel (1) hofi géza (8) horgászhely (2) ifjú titán (2) indapass (1) intézmények megtartása (1) in medias res (1) iskola igazgató (2) jegyző (2) káli medence (1) Karácsony (1) képviselő testület (9) Kern (1) kistermelők (1) Kis Herceg (1) költségvetés (1) kommentelők (2) közélet (4) közlekedés (1) közművelődés (1) közoktatás (1) közpénz (1) kultúrház (3) kútfő (2) liba vacsora (2) Lídia Borház (1) lidó (1) madách imre (1) mainstream (2) Márai Sándor (1) margó (1) médiapiac (1) megszorítások (1) metró építés (2) mikepércs (1) munkahely (1) munkahelyteremtés (3) művelődésszervező (5) nagy kulturális hátraarc (2) nagy megindulás (1) nagy vagy (1) nick név (1) nivegy völgy (4) nosztalgia (1) nyilvánosság zánkán (2) önfeláldozás (1) önkormányzat (8) ön kormányzatiság (1) orvosi ellátás (1) óvoda (1) pályázat (2) parti sétány (1) percemberke (2) Pilátus a credo-ban (1) polgármester (10) polgármesteri programbeszéd (1) Presser (1) profitcenter (1) programbeszéd (1) programszervezés (2) programturizmus (1) ptk (1) regisztráció (1) rendezvények (5) rendőrség (1) repül a nehéz kő (1) Saint-Exupéry (1) saját (1) slussz passz (1) St. Márton (2) stratégia (2) struktúraváltás (4) sült gesztenye (1) sümegi vár (1) Szent Balázs-hegy (2) szerkesztő urunk (2) szilveszter (3) szja (1) tagore sétány (1) tágra nyílt szemek (2) Tagyon-hegy (2) támogatás (2) tdm (3) tervezés (2) tímár péter (1) tragédia (1) turizmus (9) turizmusfejlesztés (1) turizmus marketing (5) tv interjú (1) újbor ünnep (3) új évi köszöntő (1) ülés (1) üvegtigris3 (1) üzemeltetés (1) vagyonfelélés (1) vaksi sors (1) választási ígéretek visszavonása (2) választójogi törvény (1) vendég elégedettség (4) vincze ottó (1) virtsaft (1) vita (1) vonzerő (4) weboldal (1) wlassics gyula díj (2) zánkai hírmondó (2) zánkanári statisztka (1) zánka tv (6) zimmerferi (4) zorán (2)

Pénz, pénz, pénz - Zánkáról, gazdaságról, vállalkozói környezetről

2011.01.20. 22:51 :: Zánkanári

Kommentben ígértem, tehát jöjjön Zánka gazdasági életének latolgatása. Ahogy én látom, gondolom településünk érdekében.

Az első és legfontosabb egy település életében annak gazdasági háttere. Látjuk az országban azon települések sorsát, ahol a gazdasági háttér megteremtésével nem foglalkoznak, vagy egyszerűen és sajnálatos módon nincs mivel foglalkozni. A munkanélküliség 40- és 100 % között van, az emberek segélyekből élnek, az önkormányzat funkciója a segélyek intézésében merül ki. Aki dolgozik, az is ingázik a csőd szélén billegő lakóhelye és a munkát kínáló közeli, - vagy éppen távoli - település között. A leírt helyzetben önkormányzati adóbevételről, intézmények üzemeltetéséről nem beszélhetünk, marad az állami "apanázs", mint egyetlen forrás, ami - mint tudjuk, - semmire sem elegendő, és évről évre csökken. Ez az állapot egy település életében nem azért problémás, mert nem tudnak nagyobb fejlesztéseket végrehajtani, - metrót ők sem építenek, ... - hanem reménytelenséget és kilátástalanságot sugall a lakók számára. Ráadásul, ha generációk nőnek fel ebben a hangulatban, - lásd a Cserehát apró falvai, - a kitörés képessége és ezáltal lehetősége is elveszik a számukra.

A fenti kis eszmefuttatást természetesen nem azért jegyeztem le, hogy bármiféle párhuzamot vonjak a leírtak és Zánka helyzete között. Nem, itt még nem tartunk - és talán soha nem is fogunk. Egyszerűen fontosnak láttam bemutatni, milyen jelentőséggel bír a gazdasági háttér megléte, vagy hiánya egy település életében.

Nézzük a jelent!

Közhely, - mert már elcsépeltük a sok beszédben - de attól még igaz. Ha megvizsgáljuk településünk gazdasági környezetét, két potenciált látunk benne, amire építeni lehet az alapokat: turizmus és borászat, valamint a köréjük szerveződő szolgáltatások. (Ezt már annyian elmondták és szinte semmi nem történt, hogy belepirultam, amikor leírtam a két szót. Itt tartunk!) A két gazdasági ág Zánka fekvéséből könnyen levezethető: Magyarország legkedveltebb turisztikai fogadó területének szívében, egyben az egyik - országosan - leghíresebb történelmi borvidéken - Balatonfüred-csopaki borvidék önálló zánkai körzet, - találjuk településünket. Ebből következik, hogy komoly ipari fejlesztésre nem gondolhatunk, alapvetően nincs más esélyünk. De ez az esély megadatott! (Hány magyar település kulcsolná imára a kezét és rebegne hálát a Mindenhatónak ilyen adottságok birtokában!) Ezzel kellene nekünk jól sáfárkodnunk, és az itt élő emberek szolgálatába állítani.

De nem tesszük!

A rendszerváltás óta nem volt olyan polgármestere, vagy képviselő testülete, - esetleg mindkettő-  Zánkának, aki feladatának érezte volna azt, hogy a falu adottságait "aprópénzre" váltsa a település és annak lakói épülésére. Sok fejtegetést hallottam már arról önkormányzati körökből, hogy az önkormányzatnak nem feladata a vállalkozás. Hát ebben egyetértünk. Nem szeretek almát körtével összehasonlítani, de a szándék és a tehetség szempontjából helyén való Balatonfüred példája. Ciklusokon át szenvedett a szomszéd kisváros az "aprópénzre" váltással. Aztán jött egy polgármester, és csodák-csodája, egy csapásra megváltozott minden, megindult a fejlődés, és ma Magyarország kedvenc kisvárosa Balatonfüred. Ja, és mindezt a kormányzattal ellentétes politikai család tagjaként! A város addig is üzemelt, csak nem fejlődött. Ma üzemel is és fejlődik is. Nem kellett hozzá más, mint egy integráló személyiségű polgármester, és persze szándék. Az új polgármester egyébként Balatonfüred előtt már bizonyított egy hozzánk hasonló település, Alsóörs első embereként. A kulcsszavak: szándék és együttműködés.

Természetesen nem azt sugallom, hogy csábítsuk el Bóka Istvánt Zánkára polgármesternek. Eszembe sem jutott. Az viszont eszembe jutott, hogy mi, Zánkán élők hívjuk fel a képviselő testület figyelmét arra, hogy igen is feladata a település erős gazdasági hátterének biztosítása, a munkahelyteremtés érdekében ösztönző helyi szabályozókkal, adókedvezményekkel, vállalkozóbarát környezetet kialakítani.

"ez a mi munkánk; és nem is kevés."

(Folytatjuk!)

25 komment

Címkék: turizmus gazdaság balatonfüred borászat aprópénz alsóörs munkahely adókedvezmény munkahelyteremtés bóka istván

A bejegyzés trackback címe:

https://zankanari.blog.hu/api/trackback/id/tr532601358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zénó1900 2011.01.23. 07:18:58

Kedves Zánkanári!
Én is sok adottságok hiányában szenvedő településről hallottam,de a leleményes polgármesterük óriási Pál fordulást hozott falujuk életében."Az önkormányzatnak nem feladata a vállalkozás"Ez igaz de a vállalkozások támogatása IGEN.Blogodbóltudjuk Zánkának mi a legkedvezőbb adotsága, igazadvan ezen a vonalon kell elindulni mindenképpen.Én ismét a megfelelő fauház vezetőhöz tudok kanyarodni,de előtte rővid kitérőt tenné a múltba.Emlékeztek Badacsonyra?Szerintetek melyik órszág népe tud a legjobban mulatni?A Magyar.Ízletes boraink egy igazi cigány prímás mellett esik a legjobban szerintem.Borászaink álltal megszervezett bórkostolók száraz beszélgetések a minőségről,termelésről,tapasztalat cserékről, stb.ezzel csak az azonos szőlővel foglalkozó embereket érintjük.De mi a cél?Az idelátogató vendégkört maximálisan kielégítteni,ezáltal jó hírnevet kialakítani.Elég cikinek találom,hogy a bór heteken lassan,elfogynak a borokat kínáló pavilonok.Miért? Minden este lefutnak a semmilyennek mondható műsorok,és vége.Hát erre senki nem kíván inni.Boros gazdáink beleuntak,évről évre ide költözködni,bérleti díjjat fizetni a nagy SEMMIÉRT.Ő céljuk eladni,eladni... ha van kinek!Tehát az önkormányzatnak nem feladata a válltoztatás,akkor legalább a változásban vegyék ki részüket.Pl.MÜV.vezető igényesseb munkájának megkövetelése,és nem csak csukott szemmel rábólintani jó lesz ez így is.Ebből is következik a láncszerű munkabeosztás, vagyis egymásnélkül semmi nem megy.Minderre odafigyelnénk,megnőlne a turizmus,a szobakiadóknak emelkedne a vendég köre,több kurtaksza befólyna, béreti díjak száma növekedne,temelőink ismét értelmet látnának munkájukban,miután szélesedne vevőkörük,talán még kapcsolataik is.Mit szóltok hozzá?

világutazó1496 2011.01.23. 10:02:55

Kedves kommentelők!
Ezt már én se bírtam megállni szó nélkül. :)
Teljesen egyet értek abban, hogy ezt a két területet lehetne Zánkán fejleszteni. Turizmus, utazás, vendégek... szerintem napjainkban ehhez elengedhetetlen a megfelelő tájékoztatás, tájékozódás és az internet. Ha valahová utazni szeretnék, leülök a gép elé és megnézem a netet. Mit írnak róla, mi található ott, a közelben...és ennek megfelelően döntök, hogy érdemes-e elmennem, elutazni oda.
Szerintem ezzel nem én vagyok így egyedül.
Nos, ami ide kapcsolódik: Zánka honlapja. Ami gyalázatos. Tudom, hogy az utóbbi időben történtek próbálkozások az Önkormányzat részéről ebben az ügyben, érdemi változást én azonban nem tapasztaltam. És tartok tőle, hogy az elkövetkező ciklusban nem is lesz változás...
Csak, hogy nehogy valaki megvádoljon azzal, hogy "ötletelek", (ez a szó bekerült a szótáramba :))oly frissek az információk, hogy a faluház vezetőjeként még mindig Aranka van feltüntetve. vagy én maradtam le valamiről?
www.zanka.info/kepgaleria_uj4.htm
A kedves ide utazni szándékozót ez azonban a legkevésbé sem érdekli, csak nekünk érdekes...
Vendégeink teljesen friss információt kaphatnak honlapunkról a tekecsapatok és a focicsapat eredményeiről, az képviselő-testület üléseiről...
Igaz, felkerült pl. a pénteki rendezvény plakátja is, tehát az itt folyó kulturális életbe is kaptunk betekintést, de sehol egy kép működő egyesületeinkről, a rendezvényekről, a sokat szidott borhétről, a karácsonyi rendezvénysorozatról, a falu életéről, ami esetleg vonzóvá, élővé tehetné.
Pedig azért lenne pár dolog, amire akár büszkék is lehetnénk... a tekecsapatokon kívül.

zénó1900 2011.01.23. 11:24:17

@világutazó1496: Teljesen egyetértek a honlapunkkal kapcsolatban.Sajnos nekem is van tapasztalatom. SZerte az órszágban vannak ismerőseim,engem szoktak megkérdezni, az adott időszakban Zánkán milyen programok lesznek,ugyan is több évvel ezelőtti rendezvény sorozatok tünnek fel honlapunkon.Ki amegbízottja?Ki ellenörzi munkáját?Napok óta cikibnél cikibb dolgok kerülnek napvilágra,és ez mind nemtűnt eddig fel senkinek?Első sorban a falu vezetőjének,valamint a tisztelt szenátusnak.Ismét kérdések merülnek fel bennem.Hogyan várjuk el,hogy növekedjen idegen forgalmunk,amikor a leg alapvetőbb, és egyszerübb dolgokra sem vagyunk képessek mint a REKLÁM,SZÓRÓLAPOK,HÍRFORRÁSOK...

Zánkanári 2011.01.23. 12:03:34

@világutazó1496: Kedves világutazó1496! Üdv a klubban! Érezd magad jó, és ha az egyes témákról véleményed van, kérlek ne fogd vissza magad!
Amit Zánka honlapjáról írtál, sajnos igaz. Olyan típusú információkat talál rajta az olvasó, ami településünk életének apró szegmenseit mutatja be. Ezzel eddig semmi problémám nincs, a tekecsapat, vagy a foci csapat hírei színesíthetik a képet. A bajom ott van, hogy arról nem szól Zánka weboldala, hogy miért érdemes Zánkára jönni. Nem mutatja be szisztematikusan vonzerőinket, nem szólítja meg az általunk megcélzott kisgyermekes családos vendégkört. És ez gond. Itt megy el a világ és a többi balatoni település mellettünk. Mi pedig csak ülünk nem létező babérjainkon, magunkba roskadva - és mellé esve - és azon kesergünk, nem jön a kellő számú vendég.
Véleményem szerint a weboldalunknak be kellene mutatni Zánka vonzerőit, a település szolgáltatóit és a foglalás lehetőségeit. A Jelenlegi tartalom csak kiegészítő információ lehet. Azt ugye nem gondoljuk, hogy a tekecsapat miatt jönne bárki is Zánkára ...

Zánkanári 2011.01.23. 12:23:40

@világutazó1496: Kedves világutazó1496! Megnéztem az általad hozott linket. Nagyon durva! Kedves ZánKanári rajongók! Érdemes megnézni. Zánka virtuális sétáján a Művelődési házra kattintva az információs ablakban andocsari virít, mint vezető. Vagy ókori információról van szó, vagy valaki tud valamit ... Mindenesetre röhejes! Köszi az infót!

palimadár01 2011.01.23. 12:25:13

Kedves Zénó1900 és Világutazó1496!
" Ha nincs megbízva senki a fű nyírásával, áll a gaz a kertben" Pontosan ez a helyzet a honlapunkkal is.Nem tudom, milyen megállapodás köttetett a faluvezetés és a honlapot karbantartó vállalkozás között, de egy biztos: nem naprakész, és nem eléggé átgondolt, már ami a tartalmat és a szerkezetét illeti. A kérdés számomra a következő:
1. Azért nem napra kész,mert a vállalkozó nem végzi el rendesen a munkáját, vagyis a kapott információkat nem tölti fel időben a honlapra,vagy
2.Nem kapja meg- vagy kellő időben nem- az információkat, és ezért tartunk ott, ahol tartunk.
Még egy kérdés: mivel bízták meg a vállalkozót: a karbantartással vagy a honlap arculatának és szerkezetének átalakításával?
Véleményem szerint az előbbi esetben nem ő a hunyó. A szerkezet és a tartalom kialakítása nem is az ő feladata.
Egy biztos. Kell valaki, aki ezeket kialakítja, és folyamatosan frissíti.Amennyiben Zánka költségvetése nem engedi meg turisztikai menedzser alkalmazását, akinek többek között ez is feladata lehetne, akkor össze kellene fogni a környező településekkel és közösen létre kellene hozni mégis csak a TDM( turisztikai iroda) szervezetét

palimadár01 2011.01.23. 12:39:25

Az előző kommentből kimaradt sajnálatos módon, hogy miért kell ellátogatnom a programturizmus.hu oldalra csak azért, hogy megtudjam, milyen programok lesznek Zánkán.Egyszerűbb lenne, ha a honlapunkon szerepeltetnénk az egész éves programot, és onnan tudnánk tájékozódni a hozzánk ellátogatni vágyó turistákkal együtt.Miért kellett egy csomó pénzt kifizetni azért, hogy egy számomra ismeretlen honlap kerüljön fejlesztésre a sajátunk helyett. Ennyi pénzből a mi honlapunkat is ( közel 200 000Ft+ ÁFA)rendbe lehetett volna tenni.

világutazó1496 2011.01.23. 13:10:51

@palimadár01:
Kedves palimadár!

ezt ugye nem mondod komolyan, hogy ekkora összeget fizetünk egy másik honlapon való megjelenésért?????! Döbbenet. A miénk meg romokban...
Egyébként én úgy tudom, hogy van megbízott a "Fűnyírásra". valaki ezért havonta fix összeget kap... hogy mennyit és pontosan miért az engem ne is érdekel, de tényleg érdemes csak a szomszéd falvak honlapját megnézni. Vagy akár a nivegy-völgyiekét. Szépek, igényesek, öröm "bogarászni" rajtuk.
A miénk egy halott falu képét mutatja, ahol a legnagyobb szenzáció - bocs a tekézőktől, egyáltalán nem rájuk éleztem ki a nyilaimat - a tekecsapatok közti versenyek eredményei. Mintha itt semmi egyéb nem lenne.
Egyébként érdemes a galériát is végigbogarászni. a fent lévő képeket örömmel és kisebb kárörömmel nézegettem, ugyanis híven regisztrálja, hogy nem csak én öregszem ebben a faluban...
A fizimiskákat elnézegetve meg lehet állapítani, hogy a fent lévő képek minimum 4-5 évesek. Ami ugye nem lenne gond, tényleg jó visszanézi a régi dolgokat is, de azóta semmi sem történt????
Ezt mind úgy írtam, hogy fogalmam sincs a vállalkozó mivel van pontosan megbízva, de valami mégsem úgy működik, ahogy kellene.
Turizmusfejlesztésről beszélünk, meg spórolásról, pénzhiányról. De ha már valakinek mindezért évek óta fizetünk, akkor itt kellene elkezdeni a "fejlesztést".

világutazó1496 2011.01.23. 13:16:58

@Zánkanári:
kedves Zánkanári!
Köszönöm a szíves fogadtatást. A linken én is fennakadtam. Azt már meg sem említem, hogy ugyanitt még mindig Dr. Ládi Szabolcs az orvosunk. (aminek én személy szerint nagyon örülnék, de ez egy újabb blogtéma lehetne...)
Nem is tettem volna szóvá, ha mondjuk az előző műv. szervező neve szerepelne. bár azóta is eltelt már két hónap, hogy ő távozott, de Aranka távozása óta azt hiszem több év is. Azért ezt ennyi idő alatt legalább illett volna rendbe tenni. Vagy igazad van, valaki lehet, hogy többet tud, mint mi.
Részemről a honlaptéma lezárva, szerintem eddig is többet foglalkoztam vele, mint amennyit érdemel.

Naplemente 2011.01.23. 13:40:35

Hát igen, ez a zánkai honlap egyenlő a nullával, pedig tudomásom szerint kemény pénzeket fizet az önkormányzat a lap szerkesztőjének és egyben karbantartójának. Mindannyian, vagy a többség tudja ki ez a személy, az önkormányzatnak kellene felmondani ezt az "alibi" szerződést, mert ez teljesen felesleges pénzkidobás (ezzel is spórolni lehetne pár ezer forintot), esetleg hasznosabb dolgokra lehetne költeni. Na az meg tényleg hab a tortán, hogy még mindig Aranka szerepel a honlapon a Kultúrház vezetőjeként, akit jelenleg a 4.garnitúra követ. Ez tényleg röhely és szégyen, én az önkormányzat helyében nem hogy csak visszavonnám a honlap szerkesztőjének megbízatását, hanem visszakérném az évek alatt a "nagy semmittevésért" felvett pénzeket, esetleg kamatostól!! Tessék tudomásul venni, ez a mi pénzünk, amit erre eddig kifizettek, egyébként nékem nem lett volna képem felvenni. De hát nem vagyunk egyformák, nem Ő az első, és gyanítom nem is az utolsó a sorban.

És itt van a másik igazán irritáló dolog ami a Kultúra napjával kapcsolatban történt. Én és családom magát a műsort aránylag jónak találtam, voltak kisebb bakik, hibák, de ezt a szereplőknek elnézzük - Ők tényleg lelkesedésből és a falu iránti szeretetük okán szerepeltek, és jegyezzük meg: teljesen "ingyen", egy pohár üdítő, vagy egy pohár víz nélkül. Csak itt felmerül a kérdés: mi célt szolgált, és kinek terítettek az egyik öltözőben terülj- terülj asztalkámat, kinek a pénzéből?? Ha már megcsinálták, nem lett volna illő, és udvarias gesztus meghívni az összes szereplőt, vagy "SENKIT"?
A táncosoknak, fiuknak és lányoknak jutott a másik öltöző alig két-három négyzetmétere, a többi hely telerakva lim-lommal. Hát ez volt a nagy szervezés, és a műsorvezetés 40.000.- Ft ért,- ha nem igaz bocsánatot kérek. Ezért a pénzért illett volna a hölgynek gördülékeny és bakimentes műsorvezetést produkálni, nem tette, talán zavarban volt!!!???
Ne értsenek félre, hogy nekünk semmi sem jó, mi csak dumálunk. Nem így van, mi észrevesszük - és ezt igényeljük is - hogy jó programok legyenek, de itt most ez a műsorvezetés szinte agyoncsapta az egyébként ragyogó produkciókat. Sajnos ki kell, hogy mondjam,a konferáló hölgy nélkül talán az egész produkció gördülékenyebb és sikeresebb lehetett volna, persze egy függönyhúzogatóval, aki tényleg kellett volna, esetleg társadalmi munkában.
Ezt a szervezési és műsorvezetési produkciót tényleg megtehette volna egy falunk beli, jó és kulturált beszédkészséggel megáldott ember, és lehet hogy nem kért volna "EZÉRT" ennyi pénzt. Nem is a pénz bosszant engem - az is - de ez színvonalon aluli volt, legalább is a műsorhoz képest volt színvonalon aluli, pedig Ők állítólag "PROFIK", ami itt, most nem derült ki - sajnos ismételten.

Kérem a Polgármester Urat és a Testületet, gondolják újra ezt a megbízási szerződést, mert itt valami nem kerek, ez nem igazán jó.
Javaslom: Olvassák el ezeket a blog bejegyzéseket, mert mi nem csak bírálni, mindenben csak hibát keresni akarunk, hanem őszintén, jobbítás szándékával segíteni akarunk.
Még valami: a szini előadás, ami ugye nem volt egy nagy durranás, pláne nem ennyi pénzért, nyugodtan elmaradhatott volna, tudunk mi - illetve tudnánk - ha hagynának végre saját szereplőkkel, saját (mármint falubeli) csoportokkal szórakoztatni, átütő sikert elérni.
Csak ennyi, nékem ez a véleményem, szóljatok hozzá, remélem sokan elmondjátok gondolataitokat ezzel,illetve a fent leírtakkal kapcsolatban.

Zánkanári 2011.01.23. 14:03:43

@Naplemente: Kedves Naplemente! Megfogtad a lényegét a problémának! Az, amit az önkormányzat jól, vagy rosszul felhasznál, az a mi pénzünk! Úgy hívják, hogy közpénz, amit a falu lakói számára jól láthatóan szabadna elkölteni. Az sem baj, ha valamely terület fejlődését szolgálja a kiadás, nem pedig egy feneketlen kútba szórjuk. A honlappal kapcsolatban nekem is az az érzésem, hogy igencsak feneketlen ez a kút! (De hát a megbízott édesanyja testületi tag ...!)

Zánkanári 2011.01.23. 14:25:14

@zénó1900: Kedves zénó1900! Ahogy a mondás tartja: "Etetni kell a marhát, ha fejni akarjuk." Zánkán a "marhák" étlen-szomjan kóborolnak, de ennek ellenére az önkormányzat esetenként megfogja a tőgyeket és erőteljes fejésbe kezd. A vállalkozások esetében természetesen nem arról van szó, hogy bármi nemű anyagi támogatásról beszélnék. Egyszerűen a vállalkozói környezet alakításával és a szükséges koordináció felvállalásával lehetne jó táptalajt biztosítani számukra. Zánkán sem az egyik, sem a másik feltétel nem teljesül. Ahogy a "költő" is mondja: "Kaland az élet itt ezen a helyen ..."

palimadár01 2011.01.23. 14:35:30

@Naplemente:
Kedves Naplemente! Az, hogy bakik előfordulnak egy műsorban, természetesen megbocsátható, szerintem is. Mindenkinél előfordulhat rövidzárlat. A probléma gyökere jelen esetben az én véleményem szerint az, hogy egy külső művelődésszervező csapatra van bízva a programok szervezése. Eddig ilyen nem volt. És olyan sem, hogy a faluház két alkalmazottja nem az ő beosztottjuk, hanem a polgármester felelőssége alá tartoznak.(legalábbis a Zánka TV-ben elhangzottak szerint). Így pedig nehéz gördülékenyen programot szervezni.Mindenre gondolni kell , még olyan legapróbb részletekre is, hogy -amit példának említettél-mikor kell a függönyt behúzni, és azt kinek kell csinálni,stb Tegyük fel ezek után a kérdést: Ki a vezetője a művelődési háznak? Ki a felelős az ott történt dolgokért?

palimadár01 2011.01.23. 15:13:20

@Zánkanári:
Kedves Zánkanári! Nem ér ellopni a stílusom!
( Na jól van, csak vicceltem, de tényleg úgy kezdted a kommentet, ahogy én az előzőt.)" Úgy látom , tetszett neked a "dakota közmondás"és az abból levezetett igazságmorzsa.

Zánkanári 2011.01.23. 15:19:38

@palimadár01: Kedves Palimadár! A közmondások - legyen az dakota, vagy magyar - igazságtartalma köztudottan magas. Magam is nagy előszeretettel használom őket a lényeg zanzásított megfogalmazására. Ezáltal ízesebbé válik az írás, vagy a beszéd.

palimadár01 2011.01.23. 15:53:18

@zénó1900:
Emlékszem az első bornapi rendezvényre. Hét házikó állt a téren.A legutóbbin három.(kevesebb, mint Révfülöpön: ott voltam) A rendezvény célját veszíteni látszik, mert évről-évre fogy a kiállító pincészetek száma. A cél gondolom az volt( és nagyon jó ötletnek tartom), hogy minél szélesebb körben megismerjék a Zánka és környéke borait az országban és azon túl. Az idén mennyi lesz? Kettő, egy? Valamit ki kellene találni, esetleg javasolni.Nem tudom, mennyi bérleti díjat kérnek a gazdáktól,de lehetséges, hogy az összeg, ha nem is tűnik az önkormányzat részéről magasnak, nekik magas, mármint nem éri meg a befektetett munka. A faház is sokba kerül, ráadásul nem is rendelkezik mindenki vele. El tudnám képzelni, hogy azon pincészetek számára, akik nem tudtak eddig részt venni a programon- anyagi lehetőségeik miatt ezt nem tudták megtenni- kedvezményeket adjon az önkormányzat.(Esetleg nem kérnek az első évben bérleti díjat). Szerintem többen jelennének meg a rendezvényen.

palimadár01 2011.01.23. 19:11:41

Most kaptam egy e-mailt egy ismerősömtől. A tárgy: gazdasági fellendülés. Ja, és nem is tudja még, hogy van egy ilyen blog. (De most majd elküldöm neki a webcímet). Lehet, hogy néhányan nehezteltek rám ez miatt, de én ilyen vagyok.Mit tesz egy turista megjelenése a helyi gazdasággal:

Franciaországi, kis hegyvidéki szállodába érkezik egy orosz turista, megkérdezi van-e üres szoba kiadó, és letesz egy 100 euróst a pultra.
A szálloda tulajdonosa megörül, mert mostanában igen pang az üzlet, és a legjobb szoba kulcsát adja a vendégnek, aki el is indul fölfelé a lépcsőn, hogy elfoglalja a szobáját.
A tulaj fogja a 100 euróst, átrohant a henteshez, kifizetni az előző heti adósságát és visszament a szállodába.
A hentes fogja a 100 eurót, elrohant a gazdához, hogy kifizesse a hitelbe kért disznót és visszament a boltjába.
A gazda rohan Jennyhez, a helyi örömlányhoz, hogy kifizesse annak szolgálatait és ment vissza a farmjára.
Jenny rohan a szállodába, hogy kifizesse a múlt héten kivett szobák árát és leteszi a 100 euróst a pultra.
Ebben a pillanatban jön le a lépcsőn és megy a pulthoz az orosz turista, közli, hogy a szoba nem felel meg, kéri vissza a 100 euróst, majd elmegy.
Tulajdonképpen senki nem csinált semmit és mégis mindenki kifizette az adósságát.
Na ennyit a pénzmozgásról és a gazdasági fellendülésről!!!
A fenti példa tanulsága, néhány tristára lenne szükség, és megélnének a szolgáltatások. Egymása vagyunk utalva. Ennyi.

Zánkanári 2011.01.23. 22:14:09

@palimadár01: Kedves Palimadár01! Zánka problémája a Balaton-part problémája is, nevezetesen arra a néhány vendégre egész éven át szükség lenne, de nincs. A "szezon" csak három hét. Ebből nehéz megélni. Mindenesetre a példád teljesen igaz.

bebíró 2011.01.23. 23:30:07

Úgy látom igen termékeny hétvégénk volt... Fentiekkel kapcsolatban azt gondolom, hogy Zánka (már amennyire bebíróként megismertem már)elég komoly szellemi, vállalkozói potenciállal rendelkezik, ami szunnyadóban van, ébresztésre vár. Nem is kéne túlságosn nagy zenebona. Van a bejegyzésnek egy olyan mondata, ami szerintem kulcsfontosságú. A füredi fejlődéshez "integráló személyiségű polgármesterre volt szükség". Ezzel a megállapítással mélységesen egyetértek, illetve ha van kritikám a jelenlegi vezetés felé(naná), annak egyik fő pontja talán éppen az, hogy ezt a fajta szellemi, vállalkozói potenciált nem képes felszabadítani, hanem sokkal inkább rátelepszik. Ehhez a kiindulási ponthoz képest a költségvetési sarokszámok, a megvalósuló beruházások ,de még a konkrét fejlődési irányvonalak, kitörési pontok is másodlagosak.

Zánkanári 2011.01.23. 23:45:57

@bebíró: Kedves bebíró! Azt hiszem "eltrafáltad" a közepét! Számtalanszor gondolok arra, hogy Zánkán "az egy főre jutó értelmiségiek, vállalkozók száma két fő". De ha mindebből kivesszük Hofi tréfáját, akkor is marad a tény: Zánka dúskál a letelepült értelmiségben. Mégsem érzem úgy, hogy ez a helyzet a falu javára hasznosulna. Inkább azt érzem, hogy mindenki - egyenlőre finoman - távol van tartva az egésztől. Nagyon furcsa!

mirr murr 2011.01.24. 18:04:05

@Naplemente:
Kedves Mindenki, kedves Naplemente!!!
Tisztelt Zánkaiak!

Naplemente kommentjében ezt olvastam: "Hát ez volt a nagy szervezés, és a műsorvezetés 40.000.- Ft ért,- ha nem igaz bocsánatot kérek."
Ezért ragadtam billentyűzetet.
Ezen nem háborodott fel senki???
Kedves kommentelők???

Nem tudom milyen szerződést kötöttek az új művelődésszervezőkkel, de ha ez igaz akkor ezt úgy hívják: lehúzás. Tisztességtelen, pofátlan és részünkre megalázó.

Kedves Kanári!

Köszönet ezért a blogért, az információkért és a BÁTORSÁGÉRT!!!!

Mindenkinek szép estét!

Mirr Murr

Naplemente 2011.01.24. 18:24:48

@mirr murr: Kedves mirr murr. Nem tudom ott voltál-e az ünnepségen - ami a mi szerény falusi képességeinkhez, adottságainkhoz viszonyítva nagyon is jó, színvonalas volt de a műsorvezetés??? hát az szerintem tényleg átlagon alúli, ezt nem csak én mondom, de a felvételeket vissza is lehet nézni. Én a magam részéről nem 40.000 t, de 4.- Ft-nem adtam volna ezért produkcióért.
Egyik kommentelő társam mondta valamelyik blogjában, hogy bakizni lehet, tényleg lehet, hisz emberek vagyunk, de ennyit???és ennyi pénzért?
Én a "lehúzás"-t keménynek tartom, de majdnem igaz, vagy talán egészen? Döntsétek el. Ha ez tényleg igaz - márpedig eddig senki nem cáfolta, tényleg felháborító, ami történt.

mirr murr 2011.01.24. 18:39:46

@Naplemente:
Kedves naplemente!
40.000 forint egy átlagember félhavi bére.
Ez a mi lehúzásunk. Mindegy, hogy milyen színvonalú volt, mindegy, hogy bakizott-e vagy sem, két óra konferálásért sok.
Nagyon sok!
Egyébként a felháborító az, hogy nem háborodik fel senki!

Mirr Murr

Naplemente 2011.01.24. 18:52:53

@mirr murr: Én fel vagyok háborodva, kellőképpen, azért is írtam meg, remélem még többen is reagálni fognak, vagy így, vagy úgy, de itt valami "bűzlik". Igen, igazad van az átlag ember félhavi bére ez a 2 órás díjazás, és mi van azokkal az emberekkel, akiknek még munkájuk sincs, segélyt sem kapnak, nyomorognak, éheznek a gyerekeikkel együtt, csodálkozunk hogy lopnak????

Zánkanári 2011.01.24. 20:19:29

@mirr murr: Kedves mirr murr! Isten hozott a blogon! A Te véleményed is fontos, kérlek oszd meg velünk mindig! A bátorságról annyit, még nem tudom, hogy "vak ez a ló, vagy vakmerő." De majd kiderül.
Nem tudom, hogy naplemente kommentjében említett megbízási díj mennyire fedi a valóságot. Ezt nem tudjuk. Ha igaz, érdekes, ha nem, nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni belőle. Persze, mivel az önkormányzat költségvetése, kiadásai transzparens adat, meg lehet tudni hivatalosan. Ez lenne a blog lényege, utána menni felszedett információknak, kideríteni az igazságtartalmát, és a blog nyilvánossága elé tárni. Ez működik! Mert sokan olvassák, még ha kevesen is szólnak hozzá. (Hozsanna néktek!
Hajrá mirr murr!
süti beállítások módosítása