A hír szent, a vélemény szabad

Ars poetica:

Közélet, helyi politika, kultúra, turizmus bor és stílus ... egy kicsit másként, mint ahogy megszoktuk. Mi..., itt..., Zánkán.

Új kommentek

Címkék

100 milló forint (1) 60 millió forint (1) a (1) adóemelés (2) adókedvezmény (2) advent (1) alakuló (1) alkotmány (1) állami apanázs (2) állami normatíva (3) alsóörs (1) amc (1) amen (1) apeh (1) aprópénz (1) a kis jézus megszületett (2) balatonfüred (2) béremelés (1) beszélgető show (1) bíróság (1) bizottság (1) bóka istván (1) bölcsőde (1) boldog új esztendőt (1) bor (4) borászat (4) borkóstoló (3) bormarketing (1) btk (1) bu 10 (1) bv (1) célkitűzés (1) civil szervezetek (4) család (2) csipkerózsika (1) csőd (1) csónakkikötő (2) demokrácia (3) együttműködés (4) éjféli mise (1) életképtelenség (1) élmény (4) facebook (1) fapuma (1) fényes jövő (1) filep miklós (1) fiúk a klubból (1) forralt bor (1) fövenyfürdő (3) gazdaság (5) gazdasági csapda (2) gazdasági program (1) gladiátor (1) gundel károly (1) gyermek (1) gyes (1) gyic (2) hatalom (1) hatalom hálójában (1) hegyestű (1) hellókarácsony (2) Heltai Jenő (1) helyi adó (2) helyi politika (4) hiány (1) hitelfelvétel (1) hofi géza (8) horgászhely (2) ifjú titán (2) indapass (1) intézmények megtartása (1) in medias res (1) iskola igazgató (2) jegyző (2) káli medence (1) Karácsony (1) képviselő testület (9) Kern (1) kistermelők (1) Kis Herceg (1) költségvetés (1) kommentelők (2) közélet (4) közlekedés (1) közművelődés (1) közoktatás (1) közpénz (1) kultúrház (3) kútfő (2) liba vacsora (2) Lídia Borház (1) lidó (1) madách imre (1) mainstream (2) Márai Sándor (1) margó (1) médiapiac (1) megszorítások (1) metró építés (2) mikepércs (1) munkahely (1) munkahelyteremtés (3) művelődésszervező (5) nagy kulturális hátraarc (2) nagy megindulás (1) nagy vagy (1) nick név (1) nivegy völgy (4) nosztalgia (1) nyilvánosság zánkán (2) önfeláldozás (1) önkormányzat (8) ön kormányzatiság (1) orvosi ellátás (1) óvoda (1) pályázat (2) parti sétány (1) percemberke (2) Pilátus a credo-ban (1) polgármester (10) polgármesteri programbeszéd (1) Presser (1) profitcenter (1) programbeszéd (1) programszervezés (2) programturizmus (1) ptk (1) regisztráció (1) rendezvények (5) rendőrség (1) repül a nehéz kő (1) Saint-Exupéry (1) saját (1) slussz passz (1) St. Márton (2) stratégia (2) struktúraváltás (4) sült gesztenye (1) sümegi vár (1) Szent Balázs-hegy (2) szerkesztő urunk (2) szilveszter (3) szja (1) tagore sétány (1) tágra nyílt szemek (2) Tagyon-hegy (2) támogatás (2) tdm (3) tervezés (2) tímár péter (1) tragédia (1) turizmus (9) turizmusfejlesztés (1) turizmus marketing (5) tv interjú (1) újbor ünnep (3) új évi köszöntő (1) ülés (1) üvegtigris3 (1) üzemeltetés (1) vagyonfelélés (1) vaksi sors (1) választási ígéretek visszavonása (2) választójogi törvény (1) vendég elégedettség (4) vincze ottó (1) virtsaft (1) vita (1) vonzerő (4) weboldal (1) wlassics gyula díj (2) zánkai hírmondó (2) zánkanári statisztka (1) zánka tv (6) zimmerferi (4) zorán (2)

Zimmerferi 2

2011.11.09. 14:32 :: Zánkanári

zimmerferi 2.jpg

Említettem itt, hogy az október 20-i Képviselő testület-i ülés nem volt tanulság nélküli:

"... nem alábecsülve persze semmiféle idegenforgalmi, marketing és turisztikai desztináció és egyéb intézkedéseket, terveket, de azért alapvetően, ha a Balatonon jó idő van, akkor elmennek a strandra az emberek és van bevétel, ha meg rossz idő van, akkor nem mennek el az emberek, hanem haza mennek. Úgyhogy alapvetően, én úgy gondolom, hogy ezen múlik. ...augusztus végére a jó idő az mindenütt helyre tette ezt a dolgot. És ezt csak a jó idő tette helyre ezt, ne álltassuk egymást. Én úgy gondolom legalábbis, de hát nem vagyok idegenforgalmi szakember." - osztotta meg gondolatait Polgármesterünk az idegenforgalom témakörében a 2011-es szezon tapasztalataival kapcsolatosan.

Tímár Péter remekbe szabott képözönét, a "Zimmerferi" című filmet juttatja eszembe a fenti mondat. Emlékszünk rá? Bejegyzésünk képi illusztrációjáról talán mindenkinek eszébe jut, ahogy Fikász Ferenc (Reviczky Gábor) "jó szándékú, tisztességes" magyar vállalkozó balatoni üdülő üzemeltetésbe kezd. A hozzáértés teljes hiányával, a tudatlan esélytelenség valódi nyugalmával. Persze aztán felgyorsulnak az események ... Még ma is fülembe cseng néhány zánkai turisztikai szereplő akkori felháborodása, miszerint a balatoni vendéglátás nem is így néz ki, mint ahogy azt a filmben ábrázolták. Már akkor is jeleztem, hogy az alkotóknak nem igazából a realista ábrázolás, mint inkább a szórakoztatás volt a célja a történet bemutatásával, ám mégis tanulságokkal szolgál a számunkra.

No, de inkább kanyarodjunk vissza szűkebb házunk tájára.

Az a problémám, hogy az egész napirend tárgyalásakor - 5./ Az idegenforgalmi szezon értékelése kiemelve a strand működését. - az volt az érzésem, hogy ezt a képviselő testületi ülést rendezhették volna akár Taktaharkányban is. - Nem csúnya környék egyébként, Tokajtól nem messze! Az idegenforgalmi szezon értékelése három téma köré összpontosult. Falukép, strand és a partfal állapota. - Na jó, legyünk tárgyilagosak, ez utóbbiról a Taktaharkányiak Balaton part hiányában nehezen tudtak volna tárgyalni. Mindenesetre felettébb beszédes az előterjesztés címe is. "... kiemelve a strand működését." Mintha a zánkai turizmus csak a strandról szólna. Mintha nem lenne más szolgáltatás a faluban. Pedig az emberek nyaralásuk során laknak, étkeznek, italokat fogyasztanak, - jó esetben finom helyi borokat - vásárolnak, kirándulnak és szórakoznak. Nem beszélve a fogadóképesség elemeiről: megközelíthetőség, úthálózat, kereskedelmi ellátottság, szolgáltatások, kulturális programok, közbiztonság, ...  de ne is folytassuk. Ha már mindenáron szezont szeretnék értékelni, érdemes ebben a konkrétságban és részletezettségben áttekinteni a témát.

A másik problémám az, hogy a Képviselők, Polgármesterrel az élen, egybehangzóan megállapították, hogy az előterjesztés mindenre kitért, bőséges információt hoz, benne van minden. Hát nincs benne - a strand bevételeit taglaló részen kívül - turisztikailag semmi releváns információ. Ez egy tisztességes falugondnoki beszámoló az éves működésről, és nem a turisztikai szezonról. Falugondnokunk területének működését kiválóan bemutatta. Le a kalappal! De könyörgöm, ne nevezzük a szezon értékelésének azt, ami nem az! Mert az az anyag egészen másképp néz ki. Más szempontok alapján gyűjti csokorba az információkat, szerkezetbe foglalva szisztematikusan mutatja be a településen folyó turisztikai tevékenységet és annak eredményességét, vagy éppen eredménytelenségét. A beszámolóban olvastunk egy szót is fogadóképességünk - szálláshelyek, éttermi férőhelyek, szolgáltatások számának, minőségének - alakulásáról, esetleg a nyár végi Napló felmérés eredményének árnyékában? Találtunk információt Zánkán az önkormányzat, vagy a turisztikai vállalkozások által regisztrált vendégforgalomról, annak változásáról az előző évek tükrében, vagy a falu idegenforgalmi adóbevételeiről? Esetleg látott valaki az anyagban egy összehasonlító táblázatot, hogy mindezek hogyan alakultak az elmúlt öt-tíz évben? Több turisztikai vállalkozás működik a településen, - nem is beszélve Európa legnagyobb Gyermek és Ifjúsági Centrumáról - amelyekben turisztikában jártas szakemberek segíthettek volna a fent hiányolt szakmai anyag összeállításában úgy tematikailag, mint akár információforrásként. Csak hát be kellett volna őket vonni, és véleményem szerint nem csak a beszámoló előkészítésébe!

A harmadik problémám Polgármesterünk filozófiájával van, amit a turizmus irányában fogalmaz meg: Ha süt a nap, van bevétel, ha nem süt, akkor haza mennek az emberek és nincs bevétel. Tehát: tehetetlenek vagyunk, bármit teszünk, nem befolyásolhatjuk a sorsunkat. Polgármesterünk rábízza a falu és a lakosság sorsát az időjárásra. Ez ugyan az a "kézszéttárás", mint amiről áprilisban polemizáltunk már egyszer itt, amikor a 4 éves gazdasági program megszületett. Hát ez sem tűnik túl ambiciózusnak! Polgármester Úr! Hát Zánka ennyit érdemel?

És már hallom is a dalt: "Langyos a sör, ha nekünk így is jó." (Zorán)

2 komment

Címkék: turizmus önkormányzat polgármester zorán képviselő testület zimmerferi vonzerő turizmus marketing vendég elégedettség

A bejegyzés trackback címe:

https://zankanari.blog.hu/api/trackback/id/tr173364624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirr murr 2011.11.10. 15:35:20

"... nem alábecsülve persze semmiféle idegenforgalmi, marketing és turisztikai desztináció és egyéb intézkedéseket, terveket, de azért alapvetően, ha a Balatonon jó idő van, akkor elmennek a strandra az emberek és van bevétel, ha meg rossz idő van, akkor nem mennek el az emberek, hanem haza mennek. Úgyhogy alapvetően, én úgy gondolom, hogy ezen múlik. ..." (Filep Miklós)

Turizmus=strand?

Ezért tart itt Zánka!

MM.

Zánkanári 2011.11.10. 17:57:57

@mirr murr: Kedves MM! Isten hozott újra a blogon!
Polgármesterünk véleményével kapcsolatosan a bejegyzésben leírtakon felül még az a probléma, hogy nem mindegy, mennyi ember megy a strandra, vagy haza. Az meg azon múlik, hogy milyen vélemény, kép, magyarul image alakul ki rólunk a nagy világban. Ha ezt szisztematikusan, kitartóan nem alakítjuk évről-évre jól átgondolt marketing munkával a megcélzott turisztikai piacokon, akkor magától alakul ki az emberekben. Aki jól érezte magát nálunk, mert szerencséje volt és sütött a nap, az jó hírünket kelti. Aki nem érezte jól magát nálunk, mert mondjuk nem elégítette ki csak a strand, az meg rossz hírünket kelti. Miközben mi csöndben hallgatunk és nem alakítjuk ezt a képet jó fejlesztésekkel, jó kommunikációval. El lehet képzelni, hogy milyen image van most rólunk a világban. Ja, és mindez azért, mert polgármesterünk nem ért a "focihoz" ...
Na ezért tart ott Zánka, ahol tart!
süti beállítások módosítása