A hír szent, a vélemény szabad

Ars poetica:

Közélet, helyi politika, kultúra, turizmus bor és stílus ... egy kicsit másként, mint ahogy megszoktuk. Mi..., itt..., Zánkán.

Új kommentek

Címkék

100 milló forint (1) 60 millió forint (1) a (1) adóemelés (2) adókedvezmény (2) advent (1) alakuló (1) alkotmány (1) állami apanázs (2) állami normatíva (3) alsóörs (1) amc (1) amen (1) apeh (1) aprópénz (1) a kis jézus megszületett (2) balatonfüred (2) béremelés (1) beszélgető show (1) bíróság (1) bizottság (1) bóka istván (1) bölcsőde (1) boldog új esztendőt (1) bor (4) borászat (4) borkóstoló (3) bormarketing (1) btk (1) bu 10 (1) bv (1) célkitűzés (1) civil szervezetek (4) család (2) csipkerózsika (1) csőd (1) csónakkikötő (2) demokrácia (3) együttműködés (4) éjféli mise (1) életképtelenség (1) élmény (4) facebook (1) fapuma (1) fényes jövő (1) filep miklós (1) fiúk a klubból (1) forralt bor (1) fövenyfürdő (3) gazdaság (5) gazdasági csapda (2) gazdasági program (1) gladiátor (1) gundel károly (1) gyermek (1) gyes (1) gyic (2) hatalom (1) hatalom hálójában (1) hegyestű (1) hellókarácsony (2) Heltai Jenő (1) helyi adó (2) helyi politika (4) hiány (1) hitelfelvétel (1) hofi géza (8) horgászhely (2) ifjú titán (2) indapass (1) intézmények megtartása (1) in medias res (1) iskola igazgató (2) jegyző (2) káli medence (1) Karácsony (1) képviselő testület (9) Kern (1) kistermelők (1) Kis Herceg (1) költségvetés (1) kommentelők (2) közélet (4) közlekedés (1) közművelődés (1) közoktatás (1) közpénz (1) kultúrház (3) kútfő (2) liba vacsora (2) Lídia Borház (1) lidó (1) madách imre (1) mainstream (2) Márai Sándor (1) margó (1) médiapiac (1) megszorítások (1) metró építés (2) mikepércs (1) munkahely (1) munkahelyteremtés (3) művelődésszervező (5) nagy kulturális hátraarc (2) nagy megindulás (1) nagy vagy (1) nick név (1) nivegy völgy (4) nosztalgia (1) nyilvánosság zánkán (2) önfeláldozás (1) önkormányzat (8) ön kormányzatiság (1) orvosi ellátás (1) óvoda (1) pályázat (2) parti sétány (1) percemberke (2) Pilátus a credo-ban (1) polgármester (10) polgármesteri programbeszéd (1) Presser (1) profitcenter (1) programbeszéd (1) programszervezés (2) programturizmus (1) ptk (1) regisztráció (1) rendezvények (5) rendőrség (1) repül a nehéz kő (1) Saint-Exupéry (1) saját (1) slussz passz (1) St. Márton (2) stratégia (2) struktúraváltás (4) sült gesztenye (1) sümegi vár (1) Szent Balázs-hegy (2) szerkesztő urunk (2) szilveszter (3) szja (1) tagore sétány (1) tágra nyílt szemek (2) Tagyon-hegy (2) támogatás (2) tdm (3) tervezés (2) tímár péter (1) tragédia (1) turizmus (9) turizmusfejlesztés (1) turizmus marketing (5) tv interjú (1) újbor ünnep (3) új évi köszöntő (1) ülés (1) üvegtigris3 (1) üzemeltetés (1) vagyonfelélés (1) vaksi sors (1) választási ígéretek visszavonása (2) választójogi törvény (1) vendég elégedettség (4) vincze ottó (1) virtsaft (1) vita (1) vonzerő (4) weboldal (1) wlassics gyula díj (2) zánkai hírmondó (2) zánkanári statisztka (1) zánka tv (6) zimmerferi (4) zorán (2)

Különös szilveszter ...

2011.01.14. 22:50 :: Zánkanári

Impozáns "érme". Nem kapható a "sarki fűszeresnél". Sokat kell érte dolgozni!

Mégpedig a kultúra és közművelődés világában. Wlassics Gyula-díj a neve. Nemes érme, úgy gondolom. Ezt nem a szél fújja össze a díjazottnak, ezért valamit tenni kell. Ja, és Zánkán van egy példánya!!! (Nem tudom, mennyire közismert a tény.) Hát, ... azért ez már valami!

Mindez azt is jelenthetné, hogy Zánkán minden rendben van kulturális területen, de sajnos ez nem ennyire egyértelmű. A fenti érme tulajdonosát, aki élete munkásságával kivívta az adományozók tiszteletét és hosszú éveken át irányította a zánkai kultúrházat, kirúgtuk ...

Bori, Éva, Kenéz, ... újabb és újabb nevek, amit meg kellene, kellett volna - bár nem volt sok értelme - tanulnunk az elmúlt néhány évben, akik letették a "nagy esküt", hogy életüket és vérüket áldozzák a zánkai kulturális élet fellendítéséért... de nem tették. Kapkodjuk a fejünket a nevek záporában, akikkel az önkormányzat próbálja pótolni az önmaga támasztotta űrt. De valahogy mindegyik csúfos véget ér. Én ezt nem is értem. Kedves Blog-olvasók, Ti igen?

A probléma tehát adott: Biztosítani kell településünk lakóinak a kultúrához, a közművelődéshez való jogát. Lehet, hogy ilyen alapjogunk nincs, az is lehet, hogy az Alkotmány nem rögzít ilyen tételt, - bár mostanság nehéz követni, hogy mit is rögzít az alkotmány ... - ennek ellenére úgy gondolom, egy településnek "kutya kötelessége" erről gondoskodni. Mielőtt fiataljaink a temető sarkában kezdik nyomni a "cuccot".

Felelősségünk tehát a témában jelentős, mégis, olyan szintű infantilitás tapasztalható az ügyben, hogy azt el sem hiszem. Először még pályázatok végeredményeként nevetséges döntést hozva - a történések bizonyítják, - most már pályázat nélkül szerződve próbáljuk messziről jött emberekkel megoldani kulturális problémáinkat, ami sehogy nem akar sikerülni.

... és a zánkai emberek? Közöttük senki sincs, aki rendelkezik tapasztalattal és képesítésekkel? - legalább három zánkait ismerek a szükséges ismeretekkel és papírokkal! - Miért megyünk mindig a szomszédba olyan ügyekben, amelyekben itthon is megtalálhatnánk a megoldást? Mi ez a kényszeres, eszelős keresése a "szent Grál"-nak a helyi lehetőségek becsatornázása helyett?

Ez a legutóbbi eset is a szilveszteri "mulatsággal" ... megalázó. A szervező saját vendégeivel ingyen, bérmentve finnyásan érzi rosszul magát az egyébként általa szervezett szilveszteri bálon. A rendezvénnyel nem is az a baj, hogy rosszul sikerült. Volt már ilyen a világtörténelemben.

Idézem Gundel Károlyt, a magyar vendéglátás kiemelkedő alakját, aki azt tartotta a vendéglátásról, hogy " felelősséget vállalunk mások jóllétéért, amíg nálunk tartózkodnak."

Nos drága zánkai polgártársaink, értesüléseink szerint ez a kultúrházi szilveszteri mulatság nem erről szólt. És ez szomorú! Még azt is feltételezem, hogy a szándék a legjobb volt. A szervezők elképzelése szerint egy fergeteges táncházba kellett volna fulladnia a szilveszteri bulinak. Nos, aki már valaha látott táncházat, no meg Zánkán igazi szilveszteri bulit, az tudja, hogy egy egészen más lélekállapot sarkallja az embert a táncházra, és egész más tészta a szilveszter. Ráadásul a kettő nem feltétlenül erősíti egymást. Persze az sem baj, ha egy művelődésszervező ismeri a népét, tudja, hogy mi az igényük. Nem pedig "letolja a torkukon" az általa megálmodott programot.

A belépő 500,- Forint volt, ami nem sok. Erről meg az a véleményem, hogy a színvonalat nem, csak a szolgáltatások tartalmát határozhatja meg a belépő díj. A másik probléma az, hogy akkor kérjünk többet, ha arra van szükség a színvonal biztosításához, de ne gondoljuk azt, hogy " ezeknek" így is jó lesz!

Nem lesz jó!

36 komment

Címkék: kultúrház szilveszter alkotmány gundel károly közművelődés wlassics gyula díj

A bejegyzés trackback címe:

https://zankanari.blog.hu/api/trackback/id/tr742584614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Naplemente 2011.01.15. 22:49:53

Kedves blogoló társaim. Én elolvastam a " Különös szilveszter" című eszmefuttatást, bevallom többször is, és nagyon szégyenlem magam,mert egy szó, egy idegen eredetű szó, mégpedig: az "infantilitás", mely a szövegben szerepel megütötte a fülemet. Bevallom őszintén nem igazán értettem ezt a szót itt, - különösen ebben a szöveg környezetben. Mit tehet az ember ilyenkor, főleg ha van egy mindent tudó, okos és pártatlan számítógépe, beütöttem a fent jelzett szót, hogy tulajdonképpen mit is jelent???
Lássatok csodát, azonnal kiadott több, közel száz magyarázatot.
Nem írom le mi az értelme a szónak, üssétek be, el fogtok csodálkozni, és döntsétek el: illik e ez a szó ebbe a szövegkörnyezetbe?
Kellemes búvárkodást. Mindenkinek jó pihenést.

Zánkanári 2011.01.16. 00:19:22

@Naplemente:
Kedves Naplemente!
Nem gondolom, hogy az infantilis szó mindennapi lenne a magyar szóhasználatban, de elég gyakori. Ezért bátorkodtam használni. Természetesen nem szeretnék tudományoskodni, de a szótáramban több, mint húsz éve szerepel ez a szó. Azt jelenti, hogy gyerekes, gyermeteg. Nem tudom, mit találtál a neten, de remélem nem áll messze az általam 20 éve ismert, és használt tartalomtól. (De lényegében teljesen mindegy, mit találtál a neten, én a fenti értelemben - a szó eredeti, latin értelmében - használtam, pontosan leírva a fennálló helyzetet.) Egyébként megint csak kár, hogy nem a bejegyzés által felvetett problémáról beszélünk! Vajon miért?

zénó1900 2011.01.16. 14:55:50

Kedves Naplemente!
Igazat kelladnom Zankanari-nak az ön kommentjének az égvilágon semmi értelme mert nem a felmerülő promlémákról és a problémák közös megoldásáról szól. Nagyon örülök,hogy ennyi művelt ember lakik ebben a faluban,hogy elég csak a szavakatértelmezzük.Ezzel meg is oldódott minden.Mindenki értelmezze aminek akarja.Tehát a felmerülő kérdés Zánka kúlturális élete zárójelben megjegyezném egy nagy(szar).Nemvagyok válogatós fajta de minden évben megven a véleményem a borhetekről,nemtudok mondani egy olyan programot,vagy estiműsort ami kedvemrevaló lett volna.Előszöris kiknek álitják össze a repertuárt, vagy csak össze rakják és elmondhatják" ezt is megcsináltuk".Ezek nem vendég hozó és marasztaló programok,hanem vendég taszítok.Szerintem olyan műsorokat kellene ahol az emberek kellemesen kitudnak kapcsolodni ésjól érezni magukat.Eddig ilyen volt (szar: én egyszerübb szófordulatokat használok nekeljen plusszba használni az értelmező szótárt)Kiváncsian várom az idei nyarat, hogy az új Müv. vezető mivelfog elő rukkolni.Bár megmondom őszintén nemsok jóra számítok,ugyanis számomra botrányosvolt karácsonykor. Kenéz úrék fellépése nemelég,hogy senki nemismerte azokat a karácsonyi dalokat demég őksem,arra azért szeretném megkérni ha legközelebb potom 40000Ft kiszámláznak egy ilyen műsorért legyenek kicsit jobban felkészülve,a szöveget pedig tanulják meg.Köszönöm.Egyébként sajnos azért tartunkfel a falu központjában egy ilyen szép épületet,hogy mindig zárvalegyen.Igaz ez is egyfajta sporolás,nemfogyasztunk áramot,nemkoptatjuk a követ,a frissen festett parkettát...stb.de akkor megkérdezem MINEK VAN? A fiatalok az utcát róják, a buszmegállóban beszélgetnek.Igen így figyelük a mai ifjúságra.A lényeg a klubbok működjenek, ők ne az utcán beszélgessenek és még minden évben busás támogatást is kapnak az egyéb programjaikra.Ebből mi a tanulság ha nevagy xx idős, nemvagy klubbtag,maradj az utcán.

Naplemente 2011.01.16. 18:57:16

@zénó1900: Kedves zénó! Köszönöm az inteligens kioktatást, és ennyi, és eddig.
Tényleg nem egymással kellene foglalkozni - TE se tartod ezt be, példa rá leveled, ami tele helyesírási hibákkal, azért erre is illene vigyázni!!!

A bölcsi és az ovi tényleg kell, nagy segítség a "dolgozó" családoknak, de....ahol a családban az anya, vagy az apa otthon van, nem dolgozik valami miatt, és mégis igénybe veszik a szolgáltatást, valami megoldást kellene találni. A megoldást sajnos én sem tudom, remélem közösen kitaláljuk.
Remélem e cikkem nem kap olyan bírálatot, hogy nem problémát vet fel!!!

Egyébként Zánka kulturális élete egyáltalán nem "NAGY SZAR", esetleg azt mondhatjuk rá, hogy nem mennek a dolgok gördülékenyen, probléma mentesen, de hogy így legyen mindannyiunknak tenni kell valamit.
Egyébként kellemes és nyugodt napot kívánva Üdv. N...te

palimadár01 2011.01.16. 19:01:25

@zénó1900:
nem tudom, láttad-e a ZánkaTV-n a leendő megbízott művelődésszervezők bemutatkozását.Nézd meg, érdemes. Én elhiszem, hogy a faluvezetés mindent elkövet annak érdekében, hogy Arankát pótolni tudják, de eddig nem igazán jártak sikerrel. Az ő idejében minden nap nagyon sokáig nyitva volt a művház, és mentek is a fiatalok. Meg merem kockáztatni azért is, mert nyitott volt feléjük, és a problémáikat is megosztották vele.Itt nem csupán arról van szó, hogy helyet adjunk a különböző klubok működésének, hanem arról is, hogy a fiatalok, amikor hétvégén hazajönnek, találkozhassanak egymással. Sajnos erre két éve nincs is lehetőségük, és valóban, én is tapasztalom, hogy nem tudnak magukkal mit kezdeni. Az utcán ténferegnek, a suli udvarán randalíroznak, elmennek a kocsmába. Nem jó irány szerintem sem.Hogy milyen programokat tervez a megbízott művelődésszervező?Érdemes meghallgatni. Miben segíthetünk, ki a szervező, ki csinálja a programot, halljuk tőlük az általuk elolvasott Zánkai Hírmondó híradásai után. Könyörgöm! Ők lettek megbízva a falu kulturális életének megszervezésével. Ne kérdezgessék, hogy ki a szervező! Ők. Azt kérdezzék, ki vett részt eddig a szervezésben, és kire támaszkodhatnak.Ez már mindjárt más.Tudom, hogy csak tájékozódni akarnak, de úgy jött le a videóból, hogy valaki majd megszervezi a programokat, ők meg segítenek. Akkor meg minek adunk ki pénzt a megbízatásra?

zénó1900 2011.01.16. 20:35:39

Kedves Naplemente!
Örülök,hogy ismét pont vessző problémákkal küzködünk,de nemveszed el a akedvem, a további levelezéstől.Valószínű mi nem ugyanabban a faluban élünk,hogy nemtudok a közös programokról.Egyébként maga a klubbok nemzavarnak,csak a faluház élete ebből áll.Régebben volt szinház,kávéháziesték,fiataloknak pinpongklubb stb.De a legnagyobb baj a falu széthúzában van az egyszerüb közréteg, és az úgynevezett"elit" a kettőpedig mindignehezenfért meg egymás mellett.Én az egyszerű réteghez tartozom, ezért nem szívesen veszek részt az úgynevezett "közös programokon" Mert az a sok nyájasság csak egy színjáték.Visszatérve a rendezvényekre amikor lettvolna az "egyszerű"embernek ötlete semibevették mert mindegyiknek bántotta az egoizmusát mert mi nemvégeztünk egyetemet, vagy főiskolát, és még helyesen sem tudunk írni. Ennyit a közösségért mozgalomból.

zénó1900 2011.01.16. 20:53:15

Kedves palimadár01!
Én úgy gondolom, hogy pótolhatatlan ember nincs,csak ahogy zankari is írta mindig a szomszédba megyünk segítségért.Nekünk mindig máskell, mintha itt nemlaknának tehetséges,ötletgazdag emberek.Nekünk mindig jobb megfüzetni duplán a "szart"mint inkább ittkeresnénk a megfelelő embert erre a posztra.Ismét kilyukattam oda, hogy ez a nagy spórolás ?(ez ami nemmegy nekünk)Dehát a vidéki ember biztos érdekesseb,tapasztaltabb,és hál isten többe is kerül.

Naplemente 2011.01.16. 21:44:19

@zénó1900: Kedves zénó! Egyre jobban kedvellek, még ha néha kicsit meg is csipkedsz, ez legyen a legkisebb gond, ez még bőven belefér.
De mielőtt megint kapok, hogy nem a "köz" ügyeiben szólok, be is fejezem az egymással való foglalkozást. Azért néha ez sem árt, legalább megtudtam, hogy TE is ( ÉN IS ) egyszerű emberek vagyunk, ez nem szégyen ám, legyél,- és én is az vagyok - büszke erre!!!! Egyébként is nem lehet mindenki mérnök, írod, tényleg mi lenne itt Zánkán???? Úristen.

Tényleg, valami óriási gond van - ebben teljesen igazat adok néked - a közművelődéssel, csak azt nem tudom,hogy a szervezők, a faluvezetés, a mi (lakók) igénytelensége, passzivitásunk, vagy talán a pénzhiány, vagy a hozzáértés hiánya? Tényleg nem tudom.
Arra viszont világosan emlékszem, hogy 20-25 évvel ezelőtt nagyon jó bálok voltak a kúlturban, alig volt ülőhely, a táncoló-helyről nem is beszélve - a tömeg miatt.
Volt halászlé vacsora ( a halászlé ugyan csapni való volt) de telt ház volt.
Volt telt házas mozi, aránylag jó filmekkel.
Tényleg lehetett a nagyteremben ping-pongozni,(asztalitenisz) emlékszem, közel az ötvenhez leizzadtam mint a ló, alig tudtam haza jönni. Persze 1-2 üveg sör is lecsúszott a PANNI büfében.
Volt a parton tábortűz, körbeálltuk mint a h...e gyerekek, de jó volt.
Karácsony előtt az orvosi rendelő melletti parkolóban felállított hatalmas sátorba lehetett könyvet, ajándéktárgyakat, fafaragásokat, kerámiákat vásárolni, no és a legfontosabbat kihagytam: a nagyon finom és aránylag olcsó forralt bort.
Tényleg voltak színházi előadások, a szepezdi amatőr színjátszók előadására még most szívesen gondolok vissza.És ez mind-mind telt házas volt.

Nagyon jól emlékszem amikor az iskola elkészült, a fél falu apraja-nagyja takarított,padokat hordott, képeket rakott fel a falakra, virágokat, cserepes növényeket ajánlottunk fel, segítettünk amiben tudtunk.
Persze mondhatjátok, hogy az idő megszépíti az emlékeket, a múltat, de ez tényleg így volt, még le sem írtam az összes eseményt.

Kár, hogy mára mindez megszűnt, nagyon remélem, hogy ez a ZÁNKANÁRI néven futó párbeszéd felébreszti a régi jó emlékeket, és használható, jó ötleteket ad azoknak, akiknek dolga a jó, szórakoztató,összekovácsoló rendezvények szervezése. Én ünnepélyesen megígérem, hogy ezután elmegyek a fogamra való rendezvényekre, ígérjétek meg TI is, tegyünk tényleg valamit végre, hogy kiássuk magunkat ebből a posványból, mert sajnos úgy érzem, tényleg nyakig benne vagyunk.

Itt az első alkalom: töltsük meg a házat a KULTÚRA napján. Hajrá Zánkaiak, idősek és fiatalok, gyerekek és felnőttek.
A kultúra szerintem nem teljesen pénzfüggő, bár az is kell, de pénz nélkül, vagy szerény pénzeszközökkel is lehet ( remélem) jó és szórakoztató bulikat csinálni. Nem okoskodni akartam, nem ez a szándékom, csupán az általam jónak tartott ötleteket szerettem volna adni, nem biztos, hogy mind jó és kivitelezhető, de meg kell, kellene próbálni, hátha visszaállíthatók régi dolgok.

zénó1900 2011.01.17. 10:37:12

Kedves naplemente!
Nagyon örülök, hogy barátok lettünk.Csupán a régi emlékeket kellett vissza idézni. Azt neveztem én is kultúrális életnek,én hiszek abban,hogy ezt ismét vissza lehet hozni,csak a megfelelő embert kellene kiválasztani.Én tudom, hogy létezik, és azt is,hogy zánkai,és egy karnyújtásra volt,de azt is hogy pont őt lökték félre.Elmondom közénk tartozik,és becsülettel végezte volna a munkáját, azt is tudom a mifajtánk véleményére is kiváncsi lett volna.De erre mondják a fejtől büdösödik a haj.Amig a polgármesterünk nemtud leereszkedni közénk,addig semmi sem fog változni.Én nemtudok neves íróktól idézni de punk műfajt szeretem ezért a falu első emberének ajánlanék egy punk számot az a címe "Én még tükörbe tudok nézni"Ajánlom azoknak is akik olyan fene műveltek.

Naplemente 2011.01.17. 11:30:12

@zénó1900: Na most már tényleg bele tetted a bogarat a fülembe, bárhogy töröm a fejemet, nem jutok előbbre az általad említett személy kilétében. Tippem van, legalább súgd meg, lehet hogy nékem is bejön, és akkor már legalább ketten támogatjuk.
Egyébként tényleg csak nosztalgia, de valahogy akkor - régen minden jobb volt, pedig pénz akkor is szűkében volt, vagy talán fiatalabbak voltunk?? Én már jómagam, de szűk családi körben is sokat gondolkoztam, hogy vajon mi lehet, lehetett az oka - végül is ilyen rövid távon - ennyi cserének (Aranka,Bori,Éva, és most ez az újabb). Mert hogy oka van az biztos.
A legutóbbi HIRMONDÓ-ban az Éva hozzánk intézett levelét olvasva sok-sok kétely, és gondolat fogalmazódott meg bennem, de előbbre nem jutottam az ok és okozat tekintetében. Valami történt, az biztos, de hogy mi??? Na látod ezt szeretném tudni, hogy mi. ( Tömören ugye azt írta, hogy széthúzás van a faluban, egymást bántják - persze csak úgy névtelenűl az emberek - lehet is ebben valami!!)
Még valami: a műveltséget és az inteligenciát nem csak az iskolák számával lehet mérni, hanem ez "HÁLA ISTEN" már eleve születésünkkel adott vagy nem, ezt tovább fejleszteni nem csak egyetemen, vagy főiskolán lehet!!

zénó1900 2011.01.17. 19:58:30

Kedves Naplemente!
Örülök, hogy nemcsak az adott témában keltettemfel érdeklődésedet,hanem személyem iránt is érdeklötsz.De elkell szomorítsalak nemfedem fel magam,mert ez így izgalmas,így lehet csak gátlások,puderolások nélkül beszélgetni.Szerintem mi kellőképpen kiveséztük a faluház problémát, közösen rájöttünk, egypicit visszakell lépni a multba úgyis manapság a" RETRO "a divat a mult felidézése csak a mai eszközökkel.De a legelső válasz, nincsrá pénz...Ismét pukot szeretnék ajánlani"Minden a pénzről szól" pedig nem.csupán a falu lakosságát kellene társadalmilag szintbehozni,hogy ismét szívesen mulassunk együtt.A faluház élére találjukmeg a legmegfelelőb embert szerintem ennyi az egész.Mi a véleményed?

Naplemente 2011.01.17. 23:12:32

@zénó1900: Igaz, hogy holnapra ígértem a választ, de valahogy most úgy belejöttem, meg még nem is vagyok álmos, gondoltam már ma le tudom ezt a rám váró, általam megígért feladatot is.(Mármint a választ)
Félreértés ne essék, én nem a személyed felől érdeklődtem, ez tényleg maradjon anonim, ebben tökéletesen igazad van, én sem akarom kiadni a személyemet, tényleg így az igazán izgalmas.
Én azon személyt szeretném tudni, akit Te alkalmasnak tartasz, tartanál a kultúrház vezetésére, én inkább - gondolom Te is - a szervezésre alkalmasnak tartasz. Ha nem tudom, hogy ki Ő, nem tudok, nem is akarok véleményt mondani így ismeretlenül. Az is lehet, hogy egyezik a véleményünk, de az is benne van a pakliban, hogy nem, - esetleg nékem más a véleményem.
Abban viszont tökéletesen egyetértünk, hogy nem minden a pénzről szól, persze amire pénz kell, azt nem lehet megoldani pénz nélkül, csak lelkesedésből ez nem fog menni.
Nagyon sok olyan dolog van amit szerény pénzeszközökkel is meg lehet oldani, és még sikeres is lesz! - lehet, ha alapos és körültekintő a szervezés.
Igen, újból divatba jött a "RETRO", nem szégyen visszanyúlni a régi, sikeres dolgokhoz, megoldásokhoz.

zénó1900 2011.01.18. 14:18:04

@Naplemente: Elnézést,a félreértésemért.Nemszeretnék nevet mondani, inkább még várnék vele,hátha más is rájön ki lenne az a személy akire én gondolok. Hosszú és kanyargós az út de bízok benne, hogy mások is rátalálnak.Egyetértek az anyagi dolgokba annélkül nemlétezik semmi, és senki, de a kellő támogatást mindenkor megkapták az eddigi MÜV vezetők mégsem tudtak megfelelően bánni vele.A folytatásban beszélgessünk az új blogról,ehez márt nemakarok több kommentet fűzni. Olvastad az Aranka hozzászólását? Azt hittem lefordulok a székről.Olvazsd és beszéljük meg.

zénó1900 2011.01.21. 20:04:46

@Zánkanári:Kedves levelező társaim!
Újabb témát dobnák fel,amihez várom hozzászólásaitokat.Mégpedig a falu látványa.Már egy korábbi kommentemben érintettem a témát.Ti milyennek találjátok? Én rendezetlennek, sivárnak.Ami egy pár évvel ezelőtt nem volt elmondható.A naplóban nyáron volt egy cikk, amiben a környező, illetve kis településünket bemutatták.Olvastátok? Hát elég cikivolt,ha bárki megkérdezte volna tőlem,hogy hol lakok,nem dicsekedtem volna vele.Ezzel nem az önkormányzaton minimál bérért dolgozókat szeretném bántani,mer annyi fizetésért, engem sem ösztönöznének arra,hogy jobb munkát végezzek.Első sorban polgármesterünkhöz,illetve a polgárokat képviselő testülethez szólnék.Tudom,hogy a megszoríttások végett évről-évre kevesebb embert vesznek fel erre a munka körre,ezáltal nemtudják ugyanazt a minőséget teljesítteni,de tudok pár nyugdíjast aki a nyugdíj mellett aktív dolgozó az Önk.fizeti a bérüket. Nem mehetnének inkább nyugdíjba? Felszabadulna újabb munkahely, illetve munkabér.(de erről később írok)Én úgy gondolom,egy jól össze válogatott csapatot kellene felvenni,a falu gonnogság élére,céltudatos irányíttásra, munka szervezésre képes vezetőt kellene állítíni.Az utcán dolgozók bérét akár saját kasszából normális bérré kiegészíteni,ami ösztönözné őket a minőségibb munkára.Máris nem lenne ciki az újságban ólvasni magunkról.Hozzá teszem tavasztól őszig szólna az alkalmazottak bővíttése.Szerintem senki nemsajnálná tőlük at a kicsi plusszt amiért gaztalanabbá, tisztábbá tennék falunkat ahol élünk.Nem lenézni kell ezeket az embereket, hanem elismerni, és megbecsülni munkájukat.Nem biztos, hogy ezt közülünk bárki bevállalná.Vagy igen?Szoljatok hozzá!

zénó1900 2011.01.21. 20:08:25

Mindenkitől bocs ezt a témát nem ide szerettem volna tenni.Véletlen kattintás. Ha nem zavar benneteket mindegy, hogy hól folytatjuk.Köszönöm!

világutazó1496 2011.01.25. 23:05:57

@zénó1900:
kedves Zénó!

Azt a cikket szerintem mindenki olvasta és az újságírónak sajnos teljesen igaza volt. De ha nem is lenne igaz, akkor is komolyan kellene vennünk, mert így lát minket egy kívülálló.
És így láthatnak minket a várva-várt vendégek is sajnos... mi meg csodálkozunk, hogy miért nem jönnek.

Naplemente 2011.01.26. 00:07:17

Kedves világutazó! Itt van az óriási gond, hogy egy újságíró, azt hiszem veszprémi,- észreveszi, és objektíven, leírja a Zánkán látottakat, tapasztaltakat, benyomásait,- mondhatnánk ez a feladata, akkor a falu vezetése miért nem látja meg ezeket az anomáliákat??? Csak nagyon csendben bátorkodom megkérdezni!!
Tényleg így várjuk hogy idegenforgalmi szempontból fejlődjön a falu, ezzel az újságcikkel elriasztjuk még azt a kevés embert is, aki ide tévedne, - de ez nem az újságíró bűne, hanem a miénk is, nemcsak mint polgároké, hanem mint választóké.

Zánkanári 2011.01.26. 01:10:15

@Naplemente: Egy dolgot nem értek a hozzászólásodban: "Csak nagyon csendben bátorkodom megkérdezni!!"
Miért is? Kitől félsz? Félsz-e egyáltalán?
Tudod! A mai dátum: BU 20. (azaz blog után 20. nap) Ez számomra azt jelenti, hogy a vélemény szabad, már nálunk, Zánkán is!

Naplemente 2011.01.26. 10:14:24

@Zánkanári: Igen, félek kedves Zánkanári, de nem attól, amire Te gondolsz, hanem attól, hogy valaki, vagy valakik?????? keményen megszűrik, rostálják a blogoldalt. Így érzésem szerint kár és teljesen felesleges elmondani a véleményem, - még ha az minden szempontból jobbító szándékú, is. Én nem tűröm el, hogy valaki más, esetleg "mások" mondják meg, hogy mi lehet a véleményem, mit, és milyen témához szólhatok hozzá. Ez így nem korrekt, ez abszolut nem demokratikus, úgyis, mondhatnám, hogy inkorrekt.
Azt természetesen elismerem, hogy rágalmazó, szidalmazó, csúnya szavakat használó bejegyzések ne jelenjenek meg az oldalon, nem szabad összetéveszteni a keményebb hangvételt a dúrva, sértegető hangnemmel. Márpedig szerintem itt ez történik, csak a fagyinál lehetséges az a technika, hogy felváltva nyalogatom az egyik, majd a másik oldalát, magyarúl, ha valaki nem értené, nem szép dolog az ide is meg oda is dörgölődzés. Ez szerintem csúnya és gusztustalan Nem lehet egy dolog, esetleg egy megírt komment egyszerre jó is meg rossz is.
Érzésem szerint én eddig, és remélem ezután sem fogok olyan dolgokat leírni, kommentálni, ami nem igaz, én a hozzászólásom előtt alaposan körbejárom a témát, megkérdezek másokat is, és ilyen szűrés után adom közre.
Az igazság, az, hogy eddig (Zánkanári által közölt 20 nap alatt) senki sem kifogásolta hozzászólásaim esetleges igazság tartalmát.
Eddig - sajnos az volt a gondunk, hogy csak 4 évente szólhattunk tevőlegesen a falu dolgaiba, most meg egyeseknek az a gondja, hogy miért po.....k bele a falu dolgaiba. Most - hálisten - ezzel a véleményoldallal lehetőségünk nyílt arra, hogy beleszóljunk a falu életébe, elmodhassuk véleményünket még kényes témákban is, és akkor jön (nem tudom honnan, de kiderítem) a nagy "orrbaverés", a fékezés. Én elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékezzem rá, hogyan működött valamikor a fék, de szerintem az a fék még demokratikusabb volt a mostaninál!!!
Ha vaki esetleg nem érti, vagy nem akarja érteni fenti bő lére eresztett okfejtésem, annak elmondom tömören és egyszerűen:
ÉSZRE VETTEM,HOGY EGYES KOMMENTJEIMET, hozzászólásomat valaki, vagy valakik - nem tudom milyen okból - de nem engedik tovább, illetve azok 1-2 órás olvashatóság után törlésre kerülnek. Ez így nem fer, ha valakinek gondja van velem, vagy a hozzászólásaimmal, akkor az írjon, megtalál, sőt van itt köztünk olyan személy aki , akik, pontosan tudják ki áll a "Naplemente" nick név mögött.
Elárulok még egy titkot, hiába használunk, használtok nick nevet, azt egy két ember, esetleg hivatalból pontosan tudja, hogy ki áll mögötte. Az aztán más kérdés, hogy ezt nem adja ki, egyébként nem is adhatja ki.
Csak ennyit a névtelenségről.

Zánkanári 2011.01.26. 13:00:14

@Naplemente: Kedves Naplemente! A blogoldal technikai hátteréről annyit, - hogy ne kelljen sötétben tapogatóznod - az index szerverén fut több ezer más bloggal együtt. Az ilyen típusú szerverek működését kemény adatvédelmi előírások szabályozzák. Ennek megfelelően a regisztráló blogolók adataival sem élni, sem visszaélni nem lehet. Amelyik szerverről ez egyszer kiderül, az lehúzhatja a rolót. Ezt egy index nagyságú cég nem kockáztatja. Csak titkosszolgálati eszközökkel, törvényi felhatalmazással lehet az adatokhoz hozzáférni. Ez ellen meg nincs mit tenni.
A bejegyzések szűrésével kapcsolatosan már írtam egyszer, hogy ahhoz fizikailag nekem van jogosítványom. Amióta elindult az oldal, egyetlen hozzászólást sem töröltem! Azt meg, hogy felkerüljön, meg sem tudom akadályozni.
De már megint nem a témákkal foglalkozunk!
Sajnálom!

Naplemente 2011.01.26. 13:27:37

@Zánkanári: Én is sajnálom, és ennyi!! Ha a témával foglalkozom, elvárható, hogy jelenjen is meg, magától pedig nem törlődik, lásd az éjszakai 3 hozzászólásom. Valaki kever, de keményen. Ennyi!!

Naplemente 2011.01.26. 13:33:38

@Naplemente: Még valami, az éjszaka írt 3 ominózus hozzászólásom ugyan felkerült, ezt le is ellenőriztem, de reggelre valami rejtélyes manóka eltüntette. Ez hogy lehet, vagy léteznek még csodák??? Nem hiszem.

bebíró 2011.01.26. 14:01:24

@Naplemente:
Kedves Naplemente! Két éjjeli hozzászólásod most is fenn van, igaz más bejegyzés altt. TAlán ha az összes kommentet nézed sorra, nem az egyes bejegyzéseket,megtalálod. Ha a harmadikból egy lényegi részt megadsz megmondom, hogy fenn volt-e, mert mint láthatod, sokáig ébren voltam (sőt az egyikre reagáltam is), emlékezni fogok rá. Ilyen szintű összeesküvéshez nagyon durva dolgokat kellene írnod.

palimadár01 2011.01.26. 14:02:05

@Naplemente:
Kedves Naplemente! Fent is vannak, csak más posztokba írtad:őskáosz:23.44, Különös szilveszter: 00.07. A harmadik is biztosan meglesz, nem néztem végig.

bebíró 2011.01.26. 14:07:21

@palimadár01:
Palimadár így fussunk össze legközelebb egy korsó sörre (-:. Már ha szereted! B.

mirr murr 2011.01.26. 17:07:40

@bebíró:
Az is jöhet sörözni aki csak most reagál???

Mirr Murr

Naplemente 2011.01.26. 17:27:51

@bebíró: Kedves bebiró. Pontosan a részletekre nem emlékszem, de az , hogy a "kultúrházban még a falnak is füle van", megjegyzés benne volt, az 1000%-os. A sörözésbe én is benne lennék, de nem hívtál, na de mindegy, be is fejezem, mert ez sem a falu gondjaival foglalkozik. Az az igazság, hogy egy kicsit el is ment a kedvem az egésztől, én ezt az egészet nem így képzeltem el, a felesleges szó....t, meg nem kedvelem, akkor meg mi értelme????

Naplemente 2011.01.26. 17:39:06

Kedves bebíró.... Bocs!!! tényleg fenn van, ezt én néztem be csúnyán. A harmadikra nem emlékszem pontosan, lehet, hogy nem is volt???? Túl álmos voltam már?? Minden lehet ebben a nagy kavarodásba. Kösz a figyelmeztetésért.

mirr murr 2011.01.26. 19:05:12

@Naplemente:
Kedves Naplemente!
Ne tedd!
Érzésem szerint ez nem üres szócséplés.
TUDOM, hogy bezárt ajtajú irodákban naponta 20 frissítést nyomnak, hogy olvassák a Zánkanárit, olvassák az új kommenteket. TUDOM, hogy munkahelyeken többen körbeállva a monitort figyelik és vitatják meg a gondolatokat.
Mindenhol téma.
Bízzunk benne, hogy egyre többen csatlakoznak hozzánk és egyre többen látják úgy, hogy nem feltétlenül mennek flottul a dolgok kicsiny falunkban.
Idő kell, ahhoz, hogy megszokják a település lakói azt, hogy mostantól leírhatják a véleményüket név nélkül és nem kell félniük. (Ezt bebíró nálam sokkal frappánsabban megfogalmazta)
TUDOM, hogy képviselőink is olvassák, szomorú, hogy nem reagálnak (kivétel Varga Zoltán), talán ők is félnek...?

Mirr

Varga.Zoltán 2011.01.26. 19:21:21

Kedves Mindenki! Attól félek, ha a bloggerek nem titkoltan sörözni mennek Zánkán, ez nagyon rossz reklám lesz bortermeléssel foglalkozó falunknak. Ezt ne tegyék velünk.

Zánkanári 2011.01.26. 19:44:09

@Varga.Zoltán: Megmondom az őszintét kedves blogtársak! A sörölés ötletével én sem értek egyet! Nyári negyven fokban OK, de téli hidegben legfeljebb egy forraltborozás az, amibe bele tudnátok rángatni! Zoltán, ebben már Te is benne lennél?

Naplemente 2011.01.26. 19:45:59

Kedves mirr murr. Nagyon köszönöm a bátorító soraidat, tényleg nagyon jólesett, tudod a csüggedőket néha bátorítani kell, így új erőre kapnak - így jártam én is -nem tagadom, ebbe belejátszott a blogod.
Egyébként a sörparti részemről lefújva, igaz nem is hívott senki, de ne csináljunk a Zolinak ellen reklámot, hátha meghív bennünket egy pincebulira??? No ez csak vicc, ne vegye senki komolyan.
Remélem, igazad lesz, és a Varga Zoltán tényleg kivétel lesz, ő legalább meg akar valamit hallani. Ez már jó jel.

mirr murr 2011.01.26. 20:07:25

@Zánkanári:
Idézet Tőled: "Megmondom az őszintét kedves blogtársak! A sörölés ötletével én sem értek egyet! Nyári negyven fokban OK, de téli hidegben"

HÁT NEM TE ÍRTAD,HOGY LANGYOS A SÖR????

Murr

Varga.Zoltán 2011.01.26. 20:18:45

@Zánkanári: A kommentezőknek is örömmel megmutatnám és megkostóltatnám velük a boraimat egyeztetett időpontban. A legszebb stílusban író hozzászólót névreszóló címkével ellátott palackkal jutalmazom. A közeli farsangra tekintettel a megjelenés szigorúan álarcban, vendéglátóként rajtam nem lesz, hogy mindenki megismerjen. Helyszin: LÍDIA BORHÁZ 8251 Zánka, Rákóczi út 102. Borfajták: Olasz rizling, Szürkebarát, Muskotály, Juhfark, Zweigelt, Kékfrankos, Marcella rozé, András küvé, Csaba küvé.

Zánkanári 2011.01.26. 20:38:44

@mirr murr: Kedves Mirr Murr! Nem én írtam, csak idéztem, hogy "langyos a sör, HA nekünk így is jó." És itt a HA szócskán a hangsúly, ... de ezt néked magyarázzam?

Zánkanári 2011.01.26. 20:43:27

@Varga.Zoltán: Kedves Zoltán! Látom Te mindent elkövetsz annak érdekében, hogy személyesen megismerd a blogolókat. A szándék nem gond, de a blog egy ilyen személytelen terepe a szabad véleménynek. A világon mindenütt. De mégis azt gondolom, hogy a névtelen, szabad világnak nálunk Magyarországon különleges jelentősége van. (Lásd: Marika és Aranka!)Egyszóval, javaslom, hogy a blogot illetően maradjunk a témánál. Hozzád persze mindenki elmehet borkóstolóra. Biztosan jól fogja magát érezni!
süti beállítások módosítása